دارابی:
عقلانیت مدیریت دوران کرونا در رفتار مردم به اوج خود رسیده است
معاون امور استانهای صدا و سیما گفت: در شرایطی که جهان درگیر تاثیرات کروناست، عقلانیت و تکیه بر خِرد جمعی در رفتار مردم ایران به اوج خود رسید.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی معاونت امور استانهای سازمان صدا و سیما، آقای علی دارابی در جمع مسئولان نهادهای فرهنگی و تبلیغی کشور و مدیران دفاتر شوراهای تبلیغات اسلامی سراسر کشور که به صورت نشست تصویری در این نشست حضور داشتند با اشاره به شرایط موجود یعنی همهگیری ویروس کرونا که همه کشورها را درگیر خود کرده است افزود: این بیماری همه شؤون زندگی را متاثر و دگرگون کرده و سبک زندگی را تغییر داده است و در عین حال فناوریهای نوین ارتباطی هم در این بین اهمیت بیشتری یافتهاند.
وی اضافه کرد: آیینها و مناسک مذهبی در سراسر جهان متاثر از شیوع کرونا، با محدودیتهای زیادی مواجه شدهاند و به این ترتیب جهان پساکرونا با دنیای پیش از آن کاملا متفاوت خواهد بود.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما که به عنوان سخنران ویژه این نشست بود با بیان اینکه در کشورما زیرساختهای خوبی در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: از سوی دیگر با مدیریت صحیح، همکاری مردمی و اقدامات مناسب و به جای خیران و نیکوکاران، شاهد وحدت و همبستگی خوبی بودیم که سربلندی ملت ایران را در پی داشت، این موفقیتها در شرایطی به دست آمده است که ایران اسلامی زیر بار تحریمهای ظالمانه قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مناسک مذهبی عموما مردمپایه و جمعمحور هستند، محدودیتهای ناشی از کرونا کاملا خودنمایی میکنند به طوری که این مسئله در ماه مبارک رمضان، شبهای قدر و ماه محرم مشهود بود در عین حال تجلی عقلانیت و وفاداری به خرد جمعی و تصمیمهای کارشناسی در ایران اسلامی و در رفتار مردم ایران، به اوج خود رسید.
آقای دارابی به شیوههای نوین برگزاری مراسم مذهبی و جمعی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیتهای موجود که کماکان خواهند بود، بهرهگیری گسترده از صدا و سیما در استانها و شبکههای سراسری و برون مرزی در اولویت قرار دارد همچنین باید از ظرفیت ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران هم در گرامیداشت و برگزاری مراسم مربوط به ۱۳ آبان حداکثر بهرهبرداری را داشته باشیم.
معاون امور استانهای رسانه ملی افزود: فراخوانی برای دریافت تصاویر، دلنوشته و خاطرات مردمی درباره اتفاقات مرتبط با ۱۳ آبان در نظر گرفته شده همچنین پخش مستند، فیلم و برنامههای گفتگومحور و میزگرد برای قشرهای مختلف به ویژه نسل جوان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به ضرورت بهرهگیری گسترده از ظرفیت فضای مجازی اضافه کرد: تبلیغات محیطی و شهری هم باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند همچنین لازم است از همه نهادهای دولتی و غیردولتی نظیر شهرداریها برای این اقدامات استفاده شود.
دارابی نماز جمعه را یکی از تریبونها و ظرفیتهای خوب برای تبلیغات مربوط به مناسبتهای مذهبی و ملی نظیر ۱۳ آبان دانست و تصریح کرد: همچنین باید از رسانهها برای پوشش گسترده آنچه در نماز جمعه بیان میشود استفاده کرد.
معاون رسانه ملی گفت: با توجه به شرایط موجود، مراسم ۱۳ آبان امسال باید به صورت کاملا محدود و نمادین با حداقل جمعیت برگزار شود و از فضاهای عمومی و باز برای این منظور بهره گرفت در عین حال راهاندازی پویشهای محلی، ملی و فراملی با تکیه بر عناوینی همچون موکب اربعین، نذر عشق، ما ملت امام حسینیم، برای اربعین، هر دانشآموز یک ملت و مانند اینها در دستور کار قرار دارد.