مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از تخصیص 30 میلیارد ریال در مرحله نخست برای مقابله با کرونا در مدارس استان خبر داد.
سالار قاسمی درباره تامین اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای مدارس استان البرز گفت: در سال تحصیلی جدید در مرحله نخست 30 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت است که پس از تهیه ، این اقلام در اختیار مدارس قرار می گیرد.
قاسمی با اشاره به اینکه برخی از مدارس مشکلی در تهیه مواد ضدعفونی کننده ندارند گفت : این اقلام با محوریت مدارس محروم و کم برخوردار توزیع می شود و تا پایان سال مشکلی برای تداوم این کمک ها نخواهیم داشت.
براساس آنچه که در شیوه نامه بازگشایی مدارس آماده است در وضعیتهای سهگانه قرمز ، زرد و سفید ، تعامل و ارتباط بین خانوادهها و دانشآموزان با استفاده از فرصتهای مختلف حضوری، غیرحضوری و مجازی ، ضدعفونی مستمر کلاسها ، سرویسهای بهداشتی و محیط مدارس با مشارکت اولیا و نهادهای مسئول ، نظارت بر وضعیت بهداشتی سرویسهای ایاب و ذهاب دانشآموزی و توجیه والدین، تعامل مستمر با راهبران آموزشی، کارشناسان معین و مسئولان ادارات آموزش و پرورش و حضور مستمر مدیر و کارکنان اجرایی مدرسه در محل کار در تمام روزهای کاری هفته در تمام و وضعیتها بهعنوان شرح وظایف مدارس در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.
همچنین بر اساس این شیوه نامه مدیران موظفند در تنظیم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و نوآموزان پیشبینیهای لازم درباره آثار ناشی از تغییر احتمالی وضعیت سفید، زرد و قرمز در ضمن سال تحصیلی مورد توجه قرار دهند.
همچنین در این شیوه نامه در وضعیت زرد و در صورت ضرورت تقسیم دانشآموزان و نوآموزان یک کلاس به دو گروه برای رعایت فاصلهگذاری الزامی است. مدیر مدرسه موظف است دانشآموزان و نوآموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانشآموز و نوآموز بهگونهای توزیع کند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکلهای بهداشتی امکانپذیر باشد بنابراین ممکن است در وضعیت زرد مدارس با حضور تمام یا بخشی از دانشآموزان و نوآموزان دایر باشند در این صورت لازم است؛ مدیران مدارس از سامانه شاد برای انجام فعالیتها و تکالیف درسی نوآموزان یا دانشآموزان با نظارت و هدایت والدین و ارائه بازخورد توسط معلمان آنها استفاده شود و در زنگ تفریح در شرایط آموزشهای حضوری تراکم دانشآموزان و نوآموزان را در رفتوآمد در حیاط مدرسه کاهش دهند.
همچنین در وضعیت قرمز فعالیتهای آموزشی و تربیتی بهصورت مجازی در سامانه شاد یا با استفاده از سایر روشها متناسب در تمامروزهای هفته انجام میشود در این وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان و نوآموزان، ارائه درس جدید، ارزشیابی، تعیین تکالیف و سایر فعالیتهای مرتبط با فرآیند آموزش و یادگیری در سامانه شاد استمرار مییابد.