نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفـت: برای جلوگیری از انحراف نسل باید آموزشهایی را که خاستگاه آن در فرهنگ غرب است، با نظارت و هوشمندی حذف کنیم.
نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس با بیان اینکه هیچ دورهای در شکلگیری شخصیت به اندازه دوران کودکی برای ما اهمیت ندارد، ادامه داد: مسیر حرکت سعادتبخش و یا شوربختی انسان در پرتو آموزش، پرورش، تعلیم و تربیت دوران کودکی تحقق پیدا میکند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نبود متولی واحد برای آموزش و پرورش در پیش دبستانی و مهدکودکها را یکی از مهمترین مشکلات حوزه کودکان دانست و افزود: رها بودن مهدکودکها به دلیل اختلافات برخی دستگاههای دولتی است چرا که سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش هر کدام سهمی در زمینه آموزش کودکان ایفا میکنند. از این رو معتقدم باید در نشست مشترک میان این دو دستگاه، مدل جامع، فراگیر و متناسبی برای آموزش کودکان با اهداف دینی ترسیم شود.
وی با تاکید بر اینکه حتی برای برگزاری مراسمهایی مانند جشن تولید در مهدکودکها باید مدلی شایسته و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی کنیم، اظهار کرد: اوقات فراغت کودکان در مهدکودکها و نیازهای آنها در این بازه زمانی باید با شیوههای صحیح و شایسته پاسخ داده شود.
آقای منتظری اضافه کرد: ارائه منابع و متون مناسب به مهدکودکها برای آموزش و پرورش کودکان یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در این حوزه بوده که باید برای آن برنامه ریزی کنیم. از این رو کمیسیونهای فرهنگی و آموزش مجلس باید به این موضوع ورود کرده و با تعامل و هم اندیشی نقشه راه شایستهای برای مهدکودکها بر اساس آموزههای دینی تعیین کنند.
این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی تعلیم و تربیت کودکان است، عنوان کرد: منکر استفاده از ظرفیتها سازمان بهزیستی نیستیم، اما هر چیزی باید در جای خودش قرار بگیرد، لذا باید نقش وزارت آموزش و پرورش در دوران پیش دبستانی و مهدکودک دقیقیتر از وضعیت کنونی تعریف شود و آموزشهایی که خاستگاه آن در کشور و فرهنگ غرب است با نظارت جدی و با هوشمندی از دفتر اندیشه کودک برداشته شود. ما نمیتوانیم به دلیل سهل انگاری شاهد انحراف این نسل باشیم.
نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی و آموزش مجلس به دلیل سنخیتی که بر محور فرهنگ دارند باید با استفاده از نخبههای حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه به موضوع مهدکودکها ورود کرده و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به یک بازنگری در باب آیین و روشهای تعلیم و تربیت در مهدکودکها مبادرت کنند تا شاهد خطاهای فعلی نباشیم و از سوی دیگر زمینههای نفوذ فرهنگی نیز فراهم نشود.