سلوک توحیدی در زیارت عاشوراء، محورهای متعددی دارد:
۲-محور دوم، مصیبت عُظمی بودن وقایع کربلاست.تفاوت«مصیبت» و «رزیّه» در زیارت، چیست؟ «عُظمی» بودنش به چه سبب است؟
۳-سومین محور، برائت جستن هاست. چرا تبرّی جستن؟ از چه چیزی؟نوع تبرّی؟ زبانی، قلبی یا عملی؟
۴-محور چهارم،سلامهای زیارت عاشوراست. سلامهایی که با سلامهای زیارت وارث فرق میکند با اینکه هردو خطاب به سیدالشهدا (ع) هست.
۵-محور پنجم، لعنهای وارد شده است. مراد از لعن چیست؟آیا با رحمانیت منافات دارد؟ آیا خدا لعن نمیکند؟ آیا شبههء برخی افراد، منشأ غیرتوحیدی دارد؟
۶-محور ششم، تثبیت قدم صِدْق است که اختصاصاً،دو بار در زیارت عاشورا تکرار شده.قدم صدق یعنی چی؟ تثبیت آن به چه وسیله ای است؟
۷-محور دیگر، تقرّب است که چند باردر زیارت،آمده.در میان مصیبت عُظمی و لعن، تقرّب چه جایگاهی دارد؟
مجموعه فایلهای کوثر- ۱۶۲