مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت، از تشکیل پرونده تخلفاتی برای یک شرکت واردکننده خودرو خبر داد.
وی افزود: با توجه به مکاتبات متعدد و پیگیریهای بعمل آمده از شرکت واردکننده در خصوص تسریع در اجرای تعهدات ناشی از قراردادهای فروش سال ۹۷ (با موعد تحویل ۱۸۰ روز)، متاسفانه این شرکت تاکنون اقدامی در قبال قراردادهای منعقده با مشتریان و اجرای برنامه زمانبدی جهت تحویل خودرو انجام نداده است که این امر، نارضایتی خریداران و برگزاری تجمعات اعتراضی آنها را در پی داشته است. همچنین حسب بررسیهای صورت گرفته مشخص شد که شرکت مذکور در بسیاری از موارد با وجود دریافت مبالغ مندرج در قرارداد، اقدامی در راستای اجرای تعهدات خود انجام نداده است.
سجادی گفت: با تداوم این موضوع و در پی نارضایتی مشتریان، سازمان حمایت پرونده این شرکت وارد کننده خودرو را به تعزیرات حکومتی منعکس نمود و در گزارش مذکور تاکید شده است که خودروها میبایست بر اساس قیمت مندرج در قرارداد و با محاسبه ضرر و زیان ناشی از تاخیر در ایفای تعهد به مشتریان واگذار شود.