مدیرکل راه آهن کرمان: خط ریلی «سیرجان _ کرمان» حداکثر تا دو سال آینده، به شبکه ریلی سراسری کشور متصل میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، مجید ارجونی گفت: این طرح با مشارکت شرکت صنعتی معدنی گلگهر و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی اجرا میشود و ۶۵درصد هزینههای اطرح را شرکت صنعتی معدنی گلگهر و ۳۵درصد دیگر آن را شرکت راه آهن پرداخت خواهد کرد.
ارجوانی ادامه داد: قرار است این طرح در ۴قطعه اجرا شود و تا کنون در قطعه اول حدود ۱۳درصد و در قطعه چهارم حدود ۱۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تلاش می شود در ابتدا از سمت بردسیر به کرمان این خط ریلی تکمیل شود.
وی درباره ایجاد خطوط قطار سریع السیر نیز بیان کرد: ایجاد خطوط قطار سریع السیر نیازمند زیرساختهای ویژه این خطوط است و در این راستا هم اکنون مسیر «زرند – بافق» به طول ۴۶کیلومتر در اولویت کاری قرار گرفته و در ادامه نیز مسیر باقیمانده «زرند – کرمان» به طول ۸۰کیلومتر تکمیل خواهد شد.
مدیرکل راهاهن کرمان با اشاره به بازسازی خطوط ریلی استان کرمان افزود: حدود ۴۶کیلومتر از سمت بافق به زرند منطقه بحرانی ریلی استان کرمان محسوب می شود که این خطوط در حال اصلاح است و با اصلاح آن سرعت قطارها در این منطقه از ۸۰به۱۲۰ کیلومتر خواهد رسید.
ارجوانی اعلام کرد:با اعتبار افزون بر ۷۰۰میلیون تومان سیستمهای ارتباطی خطوط ریلی استان کرمان از پارسال تا کنون بروزرسانی شده است.
وی همچنین از بهسازی نمازخانههای بین راهی با هزینه ۱۴میلیارد ریال و هزینه حدود یک میلیارد تومانی برای ایستگاه فهرج خبر داد و افزود: مشکل آب ایستگاه منطقه بم نیز تا هفته آینده حل خواهد شد.
مدیرکل راه آهن کرمان به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: از پارسال تا کنون ۵۲۰۸میلیارد ریال اعتبار در زمینه طرحهای سرمایهای و عمرانی راه آهن استان کرمان هزینه شده است.