معاون سیمای رسانه ملی گفت: در موضوعاتی، چون سلامت، آموزش، سرگرمی و برنامههای مذهبی در روزهای شیوع کرونا عملکرد خوبی داشتیم.
وی افزود: تلاش کردیم اطلاع رسانی درست انجام شود و ما در شرایطی بودیم که دشمن میخواست سوء استفاده کند واز طرفی شبکههای ماهواره و از طرفی فضای مجازی تصمیم داشتند فشار زیادی روی ما بیاورند.
معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد با همکاری نظام سلامت در نیمههای هفته اول شیوع کرونا مرجعیت اطلاع رسانی را بدست گرفتیم و شروع به اگاه سازی مردم کردیم.
وی گفت: مردم نسبت به دو موضوع در قبال فرزندانشان حساسیت زیادی دارند و دو بحث سلامت و اموزش برای اقشار مختلف بسیار مهم است ودر آن روزها هر دو این موضوعات به خطر افتاد ودر این موقعیت مذاکراتی با وزارت اموزش و پرورش شد و گفتیم تمامی امکانات صدا و سیما در اختیار شماست.
معاون سیمای رسانه ملی افزود: شاهکاری اتفاق افتاد و دهم اسفند مدرسه تلویزیونی کار خود را اغاز کرد و ارزیابیهای ما نشان داد با این اتفاق خانوادهها ارامش خاطر گرفتند.
وی ادامه داد: ما چند قله در برنامه سازی داریم که سلامت و بهداشت یکی از انها است. کار مهم دیگرمان اموزشی بود که مورد توجه حدود ۱۵ میلیون دانش اموز قرار گرفت.
معاون سیمای رسانه ملی افزود: ما از ۳ اسفند کنداکتورمان را نوروزی کردیم و پخش خیلی از تولیداتمان را زودتر شروع کردیم تا مردم شادابی خود را حفظ کنند و پخش بیشتر برنامههای سرگرمی دیگر اقدام خوب ما بود.
وی گفت: ما ماههای رجب شعبان و رمضان را به خوبی پشت سر گذاشتیم و به دنبال ان برای محرم؛ حسینیه تلویزیونی راه انداختیم و حالا باید در حوزه مشاغل و مسائل اقتصادی برنامه سازی شود.
معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: از معلمان و عوامل مدرسه تلویزیونی ایران تشکر میکنیم و هرگونه امکاناتی را برای تهیه برنامههای با کیفیت اموزشی، در اختیارشان قرار خواهیم داد.
مدرسه تلویزیونی ایران، حرکتی موثر در جهت عدالت آموزشی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه تلویزیونی ایران گامی مهم در جهت ایجاد عدالت آموزشی بود.
خانم حکیم زاده در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران که با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون سیمای رسانه ملی و جمعی از معلمان در دبیرستان ماندگار البرز برگزار شده است، افزود: مدرسه تلویزیونی ایران از اسفند ۹۸ کار خود را آغاز کرد و بنا بر نظرسنجیهایی که انجام شد توانست میزان رضایت بالای دانش آموزان و خانواده هایشان را به ارمغان بیاورد.
وی اضافه کرد: این مدرسه که در همه نقاط کشور امکان حضور در آن بود گامی مهم در جهت ایجاد عدالت آموزشی به حساب میآید و بسیاری از دانش آموزان و خانوادهها خواهان این هستند که میزان ساعات این مدرسه تلویزیونی بیشتر شود.
آقای مسعود احمد عبدلی نیز در این مراسم گفت: ما با مدرسه تلویزیونی ایران، وارد عصر جدید مدرسه رسانه پایه شدیم. مدرسه تلویزیونی ایران توانست اتفاقات جدیدی در عرصه آموزش رقم بزند.
وی افزود: ما تازه وارد مسیری شده ایم که توقف ناپذیر است، اما تا همین جا مسیر سختی را پیموده و شهدایی هم داده ایم.
وزیر اموزش و پرورش: تلویزیون هر خانه را یک مدرسه کرد
آقای محسن حاجی میرزایی در آیین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران افزود: هنگامی که در پشت صحنه مدرسه تلویزیونی ایران حضور پیدا میکردم روحیه سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی را میدیدم و عوامل این برنامه تلاش زیادی برای به ثمر رسیدن ان کردند و تلاششان قابل تقدیر است.
وی گفت: توسعه حقیقی برای هر جامعه به این شکل است که جامعه وارد هر شرایطی شود، میتواند در چارچوب آن از ارزشهایش حمایت کند و جایی مسئله ایجاد میشود که این توانمندیها شکل نگرفته باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: کرونا یکی از همین واقعیتها بود که کسی پیش بینی نمیکرد، اما آمد و حیات اجتماعی و اقتصادی و... جامعه را دچار تغییر کرد.
وی گفت: این ویروس به هر صنف و حتی آموزش کشور آسیب وارد کرد و همه ساختارها و تعادلهای موجود که تا به امروز داشتیم را به هم زد، اما ما در مواجهه با آن عملکرد قابل قبولی داشتیم.
وزیر اموزش و پرورش تصریح کرد: امروز ایران سرافراز است، البته ما خرسند نیستیم که تلفاتی بوجود آمده است، اما کشورهایی هستند که با وجود جمعیت کم، چند ده برابر ما تلفات دادند و در مدیریت این شرایط آنچنان خوب عمل نکردند.
آقای حاجی میرزایی گفت: اسفند ۹۸ و فروردین۹۹ بسیار خاص بودند و تمام آن ویژگیهایی که در ظرفیتهای رفتاری ما بود کنار گذاشته شد. یکی از مراکزی که آزمایش شد، نظام آموزشی بود که اختلال در آن آسیبهای سختی را متوجه تمام آحاد جامعه میکند.
وزیر اموزش و پرورش افزود: ایران در سرعت و تنوع واکنش به ورود ناگهانی ویروس کرونا، خوب عمل کرد. چنانچه بعضی کشورها پرونده آموزشیشان بسته شد و پایان سال تحصیلی را اعلام کردند.
وی تصریح کرد: حمایت سازمان صداوسیما از مدرسه تلویزیونی در این شرایط بحرانی مثال زدنی بود و از تمام افرادی که در این ماجرا و با هدف رفع آلام جامعه وقت و نیرو گذاشتند تشکر میکنم.
وزیر اموزش و پرورش گفت: اگر ۱۱۰ هزار مدرسه در ایران داشتیم، بعد از شیوع کرونا به تعداد تمام خانهها مدرسه شکل گرفت. درست است مثل مدرسههای همیشگی نبود، اما با پدیدهای مواجه شدیم که خانوادهها درگیر شدند. این یکی از آرمانهای سند تحول بود که مدرسهها وارد خانه شود.
وی افزود: مبانی نظری و تحقیقات میدانی نشان میدهد، آینده جامعه در متن آموزش ساخته میشود. این شعار نیست و همه معتقد هستند جامعه آنگونه عمل میکند که آموخته است. در آموزش، انسجام مهم است و یکی از دستاوردهای بزرگی که بوجود آمد، این همکاری و هم راستایی است.
گفتنی است: در پایان این مراسم از تعدادی از معلمان و دست اندر کاران مدرسه تلویزیونی ایران تقدیر شد.