رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: برگشت ساختار ادارات استثنایی به قبل از قانون تجمیع و افزایش اختیارات این ادارات میتواند به بهبود روند امور در آموزش و پرورش استثنایی کمک کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تامین نیروی انسانی باید بر اساس شاخص دانش آموز به معلم و شاخص پوشش تحصیلی باشد افزود: وزارت آموزش و پرورش با ۱۹۵ هزار کمبود نیروی انسانی مواجه است و سهم آموزش و پرورش استثنایی ۱۲ هزار نیرو است که امید است این مشکل کمبود در قالب طرح تامین نیروی انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی حل شود.
حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش و پرورش وظیفه توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه را نیز برعهده دارد اظهار داشت: استاندارد نیروی توانبخشی به ازای هر ۲۵ دانش آموز یک نیروی توانبخشی است که این میزان در حال حاضر ۱۴۰ به یک است و کمبود شدیدی در این حوزه وجود دارد.
وی افزود: یکی از مشکلات نیروهای توانبخشی قرار نگرفتن این نیروها در گروه شغلی معلمان است که امید است با تمهیدات سازمان امور استخدامی این نیروها نیز در رسته معلمان قرار گیرند.
حسینی با اشاره به سختی کار نیروهای آموزش و پرورش استثنایی درخصوص نیروهای آموزش و پرورش عادی گفت: بعد از تجمیع قانون خدمات کشوری ۵۰ درصد امتیازات این قانون ویژه معلمان استنثایی از بین رفت که برگشت این امتیازات نیازمند توجه ویژه سازمان امور اداری به معلمان استثنایی است.
وی با اشاره به بزرگ شدن ساختار اداری در سالیان اخیر افزود: بزرگ شدن ساختار اداری مانعی برای توسعه است، اما میتوان با قدرت بخشیدن درون سازمانی راه را برای توسعه و کارکرد بهتر هموار کرد.