به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، سردار علیرضا لطفی گفت: سامانه تلفنی ۱۹۷، سیستمی است که شکایت، انتقاد، پیشنهاد و تقدیر در حوزه پلیس از دیدگاه مردم را دریافت میکند.
این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: مردمی که با این سامانه ارتباط برقرار میکنند شامل متهم، شاکی، قربانی و حتی افسر پلیس میشوند که میتوانند از طریق تماس با این سامانه، نظر خود را درباره عملکرد پلیس اعلام کنند.
وی افزود: اطلاعات این سامانه در بخشی از ناجا بررسی میشود که هیچ افسر پلیسی حتی من به عنوان رییس پلیس، به آن دسترسی نداریم و تمام ماموران موظف به پاسخگویی در این زمینه هستند.
سردار لطفی بیان کرد: این اطلاعات به طور هفتگی، ماهیانه و حتی در مواقع ضروری به صورت روزانه به ما اعلام میشود.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: درباره هر گزارشی که از سوی این سامانه اعلام شود، ما موظف هستیم در عرض یک هفته، شخص خاطی را مشخص کرده و پرونده شکایت را بررسی و نتیجه را اعلام کنیم.
سردار لطفی درباره بررسی اطلاعات سامانه ۱۹۷ در پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: هر هفته در روز جمعه، گزارشهایی را که از پلیس آگاهی به ۱۹۷ ارسال شده است، مطالعه و رسیدگی میکنم.
وی ادامه داد: خوشبختانه هفته به هفته آمار، ما در سامانه ۱۹۷ کاهش پیدا میکند که این مسئله نشان دهنده موفقیت ما در زمینه پیگیری گزارش هاست.
این مقام انتظامی با اشاره به نقش این سیستم در مدیریت خاطرنشان کرد: بررسی این پروندهها در بسیاری موارد میتواند کیفیت مدیریت را بالا ببرد و نواقص را رفع کند. برخی مسائل وجود دارد که مردم از بیرون متوجه آن میشوند و ما از داخل متوجه آن نیستیم، بنابراین این گزارشات به پلیس کمک میکند.
وی اظهار کرد: بازرسی پلیس آگاهی و این سامانه گزارشها مردم را با جدیت پیگیری میکنند و هیچ تخلفی بدون بررسی نمیماند. همچنین ابزارهای نظارتی و کنترلی در مراکز ما افزایش پیدا کرده اند و از تخلفات ماموران جلوگیری میکنیم.