در این عصر چیزی که استمرار موجودیت یک رسانه را تضمین می کند اعتبار آن رسانه نزد مخاطب است و انگیزه یا تغییری که در رفتار مخاطب به وجود می آورد و این زمانی حاصل می شود که یک رسانه ویژگی های متمایزی نسبت به سایر رسانه ها داشته باشد.
پژوهش خبری صدا و سیما: اولين كسي كه متوجه شد، ميتوان از بيسيم به عنوان يك وسيله ارتباطي استفاده کرد، ماركوني ايتاليايي بود كه بعدها به نام مخترع راديو معروف شد. وي در سال ۱۸۹۵ اولين خبر راديويي را به وسيله بيسيم در يك فاصله ۳ كيلومتري مخابره کرد و درپی آن روند شکل گیری ایستگاه های رادیویی سالها به طول انجامید.
حالا یک قرن از آغاز فعالیت اولین ایستگاه رادیویی در سال 1920 میگذرد و رادیو؛ رسانه ای که حدود 51 هزار ایستگاه در سراسر جهان دارد. اکنون برای رقابت با رسانه های نوین در فضای اینترنت با نام پادکست فعال است.
آیا ایستگاه های رادیویی همچنان فعال خواهند ماند و آیا خبرهای رادیویی همچنان مخاطب خواهد داشت ؟
این پژوهش در صدد پاسخگویی به این سؤال است.
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است
پژوهشگر: حسین زاد