جشنواره رسانه ای امام رضا ع در سه محور شامل «رسانههای خبری و تحلیلی»،«رسانههای مجازی» و «رسانههای صوتی و تصویری» برگزار میشود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت:دوران ایجاد محدودیت
خیرجو ادامه داد: رسانههای مختلف اعم از خبرگزاریها، مطبوعات، رادیو و تلویزیون در این دوران فعالیت ویژهای در انتقال حال و هوا و فضای معنوی حرم ملائک پاسبان رضوی به منازل مردم داشتند و نشان دادند رسانه از چه ظرفیت بالایی در اثرگذاری معنوی بر فضای عمومی کشور برخوردار است.
وی افزود: اعتلای سطح کمی و کیفی و ارج نهادن به آفرینشهای بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانهای با موضوعات معارف رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیرة رضوی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانهای رضوی از جمله نیات و اهداف حیات جشنواره رسانهای «امام رضا(ع)» است.
خیرجو در ادامه به معرفی بخشهای مختلف جشنواره رسانهای امام رضا(ع) اشاره کرد و توضیح داد: این جشنواره در سه محور شامل «رسانههای خبری و تحلیلی»، «رسانههای مجازی» و «رسانههای صوتی و تصویری» برگزار میشود.
وی اضافه کرد: بخشهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت، گزارش خبری تلویزیونی و اینفوگرافی ذیل محور «رسانههای خبری و تحلیلی» تعریف شده و بخشهای موشن گرافی، پادکست، طرح بازی و نرمافزار و وقف مجازی زیرمجموعه محور «رسانههای مجازی» قرارگرفته است.
همچنین در محور «رسانههای صوتی و تصویری» بخشهای برنامههای تلویزیونی، برنامههای رادیویی، نماهنگ تلویزیونی، مستند تلویزیونی و طرح برنامه رادیویی و تلویزیونی پیشبینیشده است.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره 22 بهمن امسال خواهد بود، گفت: متقاضیان محترم برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم ثبتنام شرکت در نخستین دوره جشنواره رسانهای امام رضا(ع) میتوانند به وبسایت این جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه نمایند.
خیرجو در پایان گفت: از اهالی رسانه که در عرصه فرهنگ و معارف رضوی فعالیت داشتهاند، دعوت میشود تا ضمن ارسال آثار خود برای شرکت در جشنواره رسانهای امام رضا(ع)، بااطلاع رسانی نسبت به این جشنواره در این اقدام فرهنگی و معنوی سهیم باشند.