مدیرعامل بانک صادرات ایران: تسهیلات این بانک برای نوسازی دو هزار و ۴۵۰ کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی و در قبال ترهین کامیونهای مورد خریداری با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۶ ساله داده می شود.
وی زیرساختها و شبکه حمل و نقل را شاخص توسعه یافتگی خواند و افزود: این شاخص، رابطه مستقیمی با هزینه مبادله دارد و میتواند به شدت آن را کاهش دهد.
مدیرعامل بانک صادرات ایران اضافه کرد: این بانک در خصوص نوسازی ناوگان باری کشور ماموریت ویژهای برای خود تعریف کرده است و امروز در ادامه توافق قبلی وارد مرحله بعدی میشویم و گام بلند دوم را بر میداریم.
صیدی گفت: بانک صادرات ایران ۵۰ هزار میلیارد ریال با بازپرداخت شش ساله به منظور نوسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل جادهای کشور اختصاص داده است که این موضوع امروز در قالب امضای تفاهمنامه بین بانک صادرات ایران، وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی مورد توافق قرار گرفت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه هماکنون بیش از صد هزار کامیون بالای ۳۵ سال در کشور وجود دارد که در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش نزدیک به ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف میکنند، افزود: با توجه به وضعیت یادشده، نوسازی ناوگان حمل و نقل جادهای از طرف دولت مورد پیگیری قرار گرفت و با اجرای تفاهمنامه حاضر، دو هزار و ۴۵۰ دستگاه کامیون و تریلر جایگزین خواهد شد.
وی کاهش سهم حمل و نقل جادهای با توجه به افزایش سهم حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه، بهصرفه نبودن خروج کامیون فرسوده از چرخه فعالیت برای کامیونداران و همچنین افزایش نیافتن سهم حمل و نقل جادهای در سالهای اخیر را مبنای پرداخت تسهیلات جدید بانک صادرات ایران عنوان و اظهار امیدواری کرد: پرداخت این تسهیلات بهعنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک صادرات ایران بتواند به کاهش مخاطرات جادهای و کاهش هزینههای سوخت کمک کند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: سالانه حدود دو میلیارد تن کالا از طریق کامیون وارد کشور و حدود ۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تن کالا هم از طریق کامیون از ایران به دیگر کشورها صادر میشود که با توجه به اهمیت حجم مبادلات تجاری که از این طریق صورت میگیرد، اختصاص تسهیلات به نوسازی حمل و نقل جادهای و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت این بخش، ضرورت دارد.