خودرو کراساوور سایپا که روی پلتفرم داخلی SP۱۰۰ طراحی و ساخته شده، در حالی رونمایی شده که خبرها حاکی از رونمایی قریبالوقوع کراساوور ایرانخودرو است.
مشخصات احتمالی کراساوور ایرانخودرو
بنا بر شنیدهها، قالبهای فلزی K125 در داخل کشور ساخته شده است و این خودرو برخلاف گمانهزنیها نهتنها چهرهای متفاوت از خودرو 2008 دارد، بلکه تریمهای آن در بخشهایی همچون برق و الکترونیک قابل قیاس با خودرو 2008 نیست. گفته میشود بیش از ۱۵۰ قطعهساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو همکاری دارند. همچنین شنیدهها حاکی از آن است که K125 با پیشرانه TC7 پلاس و جعبهدنده ۶سرعته اتوماتیک به بازار می آید. پیشرانه TC7 پلاس پیش از این در نمایشگاه پیشرانههای درونسوز ساپکو توسط شرکت ایپکو معرفی شده بود. این پیشرانه ۱۶۴۶ سیسی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بوده و نمونه ارتقایافته TC7 یا همان EF7 پلاس است که قدرت تولیدی آن ۱۶۱ تا ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۵ تا ۲۵۰ نیوتونمتر است.مشارکت قطعهسازان در پروژه K125
محمدرضا نجفیمنش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعهسازی درباره مشارکت قطعهسازان در پروژه K125 به روزنامه «دنیای خودرو» میگوید: «تقسیم کار پروژه K125 بین قطعهسازان انجام شده و جلسات این پروژه با حضور قطعهسازان در حال برگزاری است.»