مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در کنار تأمین نیازهای معیشتی، اجتماعی باید به نیازهای معنوی مردم بویژه در ایام محرم و مناسبتها توجه جدی داشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در نشست با
وی بیان کرد: با طراحی اتاق فکر در اداره تبلیغات اسلامی در صددیم دستگاههای فرهنگی بتوانند با تبادل نظر در زمینه تولید محتوا بتوانند اقدامات بهتری انجام دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: همیشه در حوزه فرهنگی و تبلیغات دینی با جدیت ورود کرده ایم و در عصر کنونی به نظر میرسد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید ما نیز حالت تهاجمی داشته باشیم و منزوی برخورد نکنیم.
زهرایی یادآور شد: به نظر میرسد در حوزه فرهنگی و تبلیغی باید برای همه نوع مخاطب اعم از موافق، مخالف و قشر خاکستری هم برنامههای جذاب داشته باشیم و این افراد را هم جذب کنیم.
وی تصریح کرد: باید از ظرفیت فضای تبلیغات شهری بخوبی استفاده کنیم و در راستای فرهنگ سازی با همکاری سپاه، شهرداری تبلیغات اسلامی کارهای تأثیرگذاری انجام دهیم.
زهرایی اضافه کرد: در موضوع محرم نباید اجازه دهیم جامعه دچار دوگانگی شود و این که یک عده موافق و برخی مخالف برگزاری عزاداریها باشند آسیب زاست و باید از این دوگانگی رها شویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: باید بتوانیم ماهیت محرم را تبیین و تقویت کنیم تا از دوگانگی جلوگیری شود به همین پیشنهاد دادیم تا دستورالعملهای سخت گیرانه وضع شوید و همه هیئتها ملزم به رعایت باشند، اما عزاداری تعطیل نشود.
وی گفت: بعد از کادر درمانی هیئتهای مذهبی هم از ابتدای انتشار ویروس کرونا احساس مسئولیت کرده و در عرصههای مختلف حاضر شدند که باید این کارها با کمک رسانهها به مردم گفته شود.
زهرایی یادآور شد: هیئتهای مذهبی از مردم جدا نیستند و باید در کنار نیازهای معیشتی، اجتماعی به خواستههای معنوی مردم هم اهمیت دهیم و به آن پاسخ داده شود.
وی گفت: برای پاسخگویی به نیاز معنوی مردم در ایام محرم و صفر باید دستورالعملهای مشخصی را تهیه و تدوین کنیم و با ابلاغ آن به هیئتهای مذهبی مراسم سوگواری را با رعایت نکات توصیه شده بخوبی برگزار کنیم.