رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در تیر ماه امسال, ۲۱ هزار و ۹۰۶ فقره گزارش و شکایت مردمی درباره کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها دریافت شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب است تصریح کرد: نحوه دریافت شکایات برای ۱۴ هزار و ۲۶۴ فقره (۶۵ درصد) تلفنی، ۳ هزار و ۹۰۶ فقره (۱۸ درصد) حضوری و ۳ هزار و ۷۳۶ فقره (۱۷ درصد) کتبی بوده است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶ هزار و ۳۱۲ فقره (۲۹ درصد)، متخلف و ۸ هزار و ۸۰۸ فقره (۴۰ درصد) غیر متخلف شناخته شده و ۶ هزار و ۷۸۶ فقره (۳۱ درصد) تحت بررسی میباشند.
تابش ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی در تیر ماه امسال، ۶۹ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۱ درصد بدلیل استعلامهای حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است.
وی در پایان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۷۴۷ فقره با برآورد ارزش ۵۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۲ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به اداراتکل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.