پیش از راه اندازی و بهرهبرداری از دو خطه شدن راه آهن قزوین_ تهران، باید پل روگذر جدید راه آهن آبیک احداث شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: پل روگذر راه آهن آبیک
فرخزاد افزود: امیدواریم طبق قول و وعدهای که مسئولان راه آهن کشوری دادهاند بتوانیم حداکثر تا دهه فجر شاهد افتتاح طرح دو خطه شدن راهآهن قزوین- تهران باشیم که قطعا پیش از راه اندازی و بهرهبرداری از این طرح، پل راهآهن آبیک احداث میشود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: بهمن پارسال در بازدیدی که به همراه مسئولان راه آهن از پل روگذر راه آهن آبیک صورت گرفت، صورت جلسهای برای تخریب و احداث پل جدید تنظیم شد.
مکاتبه با مسئولان راه آهن تهران و گیلان
فرخزاد افزود: مکاتبه با راه آهن کشور، بازدید و تنظیم صورت جلسه از پل روگذر راه آهن آبیک طبق نامه نگاری و پیگیری فرماندار شهرستان آبیک مبنی بر صفهای طولانی، حادثه خیز بودن و نارضایتی مردم از این پل انجام شده بود.
وی ادامه داد: تقسیمات اخیر راه آهن و واگذاری محدوده راه آهن آبیک از راه آهن شمال غرب به منطقه شمال کشور به مرکزیت رشت، موجب شده ناهماهنگیهایی ایجاد شود.
این مسئول با اشاره به مکاتبه با مسئولان راه آهن شمال غرب کشور در هفته گذشته در خصوص پل روگذر راه آهن آبیک اضافه کرد: مسئولان راه آهن شمال غرب متعهد به احداث طرح پل جدید روگذر راه آهن آبیک شده بودند و این تعهد پابرجاست که پیگیری این پروژه و مکاتبه با مسئولان راه آهن تهران و شمال در دستور کار قرار گرفته تا اقدام لازم صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در جلسهای که در بهمن ماه پارسال در خصوص پروژه پل روگذر راه آهن آبیک برگزار شده بود، اذعان شده بود برای احداث پل زمان زیادی نیاز نیست که با توجه به تاخیر در اجرای پروژه و نیاز به تامین اعتبار، تلاش خواهیم کرد با مساعدت مسئولان راه آهن رشت این پل احداث شود.
پل روگذر راهآهن آبیک به قشلاق- کمالآباد با عرض پنج متر، ۵۰ سال بود که قدمت داشت و بیش از دو ماه است که از تخریب این پل میگذرد و خبری از احداث پل جدید نیست این در حالی است که تخریب این پل به دلیل خطرناک بودن و احتمال وقوع تصادف، نارضایتی مردمی را به همراه داشته است.