به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، علی خسروی افزود: صدور نسخه الکترونیکی در هشت شهرستان خوزستان به صورت
آزمایشی انجام و مطالبات مربوط به این نسخ به مطبهای پزشکی پرداخت میشود.
وی بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیک، به روز رسانی مطالبات پزشکان و موسسات طرف قرارداد، اجرای دستورالعملهای درمانی مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تجویز و مدیریت هزینههای سلامت در آینده، تضمین نظام سلامت را در پی دارد.
خسروی به استقبال و همکاری پزشکان و موسسات طرف قرارداد از نسخه نویسی الکترونیک اشارهکرد و افزود: همکاری، تعامل و اجرای دقیق نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت بر اساس برنامهریزی صورت گرفته در حال انجام است.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: در سالهای گذشته مراکز درمانی، مطبها، داروخانهها و همچنین بیمارستانها اطلاعات خود را به صورت کاغذی یا به صورت لوح فشرده، به بیمه سلامت ارایه میدادند و سپس در این اداره کل به صورت مکانیزه و الکترونیک، ذخیره و رسیدگی میشد.
وی افزود:این طرح به صورت الکترونیکی از پارسال در شهرستانهای شادگان، اندیمشک، آبادان، ماهشهر، شوش، شوشتر، حمیدیه و ایذه به صورت آزمایشی آغاز شد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان در خصوص مراجعات سرپایی بیماران در قالب این طرح، گفت: این فرآیند از امسال در کشور آغاز شده و به این ترتیب است که اطلاعات بیمار از جمله از نوع بیماریهای سابق، داروهای مصرفی و همچنین تاریخ اعتبار دفترچه بیمه با ارایه کد ملی به پزشک طرف قرارداد بیمه سلامت، به صورت آنلاین صورت میگیرد.
بر اساس این گزارش، حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفری خوزستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.