رئیس مهندسی حفاری نفت فلات قاره:با استفاده از مواد جدید جلوگیری از هرزروی قطعات، یک میلیون و ۹۰۰ هزار یورو صرفهجویی ارزی حاصل شد.
نادر خطیبی افزود: بر اساس برنامه قرار بود دکل خشکی ۴۲ فتح با هدف تعویض رشته تکمیلی روی یکی از چاههای میدان درود مستقر شود که پس از آغاز عملیات با مچاله شدگی لوله جداری چاه در عمق هزار و ۷۰۰ متری روبرو شد و در نتیجه عدم دسترسی به بخش مخزنی، برنامه چاه با هماهنگی مهندسی نفت به حفاری مجدد تغییر یافت.
وی گفت: برای جلوگیری از این مشکل برای نخستین بار از مواد جدیدی از هرزروی قطعات در میدان درود که در حدود ۶۰ سال از توسعه و تولید آن میگذرد، استفاده شد.
خطیبی افزود: با استفاده از این مواد هرزروی به کمترین میزان ممکن رسید و در صورتی که از روش مرسوم برای حفاری استفاده میشد، علاوه بر اینکه زمانهای زیادی برای کنترل هرزروی از دست میرفت، هزینه سنگین یک میلیون و ۹۰۰ میلیون یورویی آسیب به سنگ مخزن را متحمل میشدیم.
چاه شماره ۴ میدان درود، در سال 1342 در جزیره خارگ حفاری شده و یکی از چاههای قدیمی این میدان است.