در نیمه دوم تیر
دخترم نرگس پربینندهترین مجموعه تلویزیونی این شبها
مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما اعلام کرد: مجموعه تلویزیونی دخترم نرگس پربینندهترین مجموعه تلویزیونی سیما در نیمه دوم تیر بوده است.
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه علمی فرهنگی و هنری
خبرگزاری صدا و سیما؛ ۶۴ درصد از بینندگان مجموعه تلویزیونی «دخترم نرگس» در حد زیاد از آن راضی بودهاند. ۷۴٫۵ درصد بینندگان مجموعه تلویزیونی«دخترم نرگس» معتقدند این مجموعه از نظر آموزنده بودن، موفق عمل کرده است. ۷۲ درصد نیز از بازی بازیگران آن در حد زیاد، راضی بودهاند. ۵۹ درصد از مخاطبان، داستان مجموعه تلویزیونی «دخترم نرگس» را جذاب دانستهاند. ۶۲٫۱ درصد نیز اعتقاد دارند سازندگان این مجموعه در باورپذیر کردن شخصیتهای مجموعه تلویزیونی «دخترم نرگس»، موفق بودهاند.
همچنین در ادامه گزارش مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما آمده است که ۷۲٫۲ درصد بینندگان مجموعه تلویزیونی «آخر خط» نیز از آن، رضایت کامل دارند. ۸۱٫۷ درصد در حد زیاد از بازی بازیگران، راضی بودهاند. ۷۱٫۳ درصد بینندگان مجموعه تلویزیونی «آخر خط» هم معتقدند داستان این مجموعه جذاب است. ۶۷ درصد مخاطبان، شخصیتهای مجموعه تلویزیونی را در حد زیاد، باورپذیر میدانند. ۵۴٫۸ درصد نیز معتقدند مجموعه تلویزیونی «آخر خط» بسیار آموزنده است؛ اما درباره مجموعه تلویزیونی «شاهرگ» نیز ۷۶ درصد از بینندگان آن، بازی بازیگران را در حد زیاد پسندیدهاند. ۷۰ درصد معتقدند شخصیتها، بهخوبی باورپذیر شده است. ۶۷٫۶ درصد، مجموعه تلویزیونی «شاهرگ» را بسیار آموزنده میدانند و ۶۷٫۲ درصد همداستان آن را جذاب میدانند.
بنا به اعلام مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، در میان مجموعه های تلویزیونی تکراری که از شبکههای مختلف روی آنتن رفتهاند هم مجموعه تلویزیونی«شمعدونی» شبکه آی فیلم با ۸٫۷ درصد مخاطب در صدر است و مجموعه های تلویزیونی «افسانه جومونگ» شبکه تماشا با ۸٫۲ درصد در رتبه دوم قرار دارد. مجموعه های تلویزیونی «پژمان»، «سه دونگ سه دونگ»، «همسران» و «تکیهبر باد» که همگی از شبکه آی فیلم بازپخش شدهاند در رتبههای بعدی قرار دارند.
در بخش دیگری از نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، ۵۸٫۴ درصد مخاطبان، مجموعه های تلویزیونی ایرانی را میپسندند و تنها ۱۴٫۶ درصد مجموعه های تلویزیونی خارجی را ترجیح میدهند. همینطور، ۶۰٫۲ درصد مخاطبان، گونه خانوادگی و اجتماعی را در حوزه گونههای مجموعه سازی میپسندند و ۳۶٫۶ درصد هم به گونه طنز و کمدی علاقه دارند