معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سه ماه امسال هزار و ۱۸۲ فقره گزارش مردمی پیرامون عرضه کالا و خدمات در حوزه اصناف بررسی و رسیدگی شد.
وی ادامه داد: در بررسیهای کارشناسی واحد رسیدگی به شکایات مردمی این سازمان، از مجموع گزارشات دریافتی، ۵۰۶ مورد به عنوان متخلف و ۵۸۴ مورد به عنوان غیر متخلف مشخص شده و ۹۲ مورد نیز منجر به رضایت شاکی شده است.
معاون سازمان صنعت معدن و تجارت استان عنوان کرد: در سه ماه امسال ۵۰۶ مورد متخلف صنفی بهمنظور گرانفروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف کنندگان، کم فروشی، تقلب و ... بوده است که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی از شهروندان خواست بهمنظور تسریع در امر رسیدگی به حقوق مصرف کنندگان و همچنین مبارزه با انواع تخلفات صنفی موارد را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان گزارش کرده و یا از طریق اپلیکیشن آپ، سامانه الکترونیکی https://124.ir یا مراجعه حضوری گزارش خود را ارسال و پیگیری کنند.