سومین نشست «کمیته راهبری اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا» به منظور بررسی روند اعطای تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده برگزار شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه همه دستگاههای اجرایی باید خود را متولی ارتباط با مخاطبانشان بدانند، اضافه کرد: برای ثبت نام مراجعان به سامانه کارا و دریافت تسهیلات ویژه کرونایی هر دستگاه باید در ظرف زمانی مشخص به مخاطبان خود اطلاع رسانی کند.
شریعتمداری با اشاره به ضرورت تسریع در ارسال پیامک از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای صاحبان کسب و کارهای مشمول دریافت تسهیلات، سهولت در پرداخت، سهولت در اخذ ضمانت نامه و ضامن توسط بانکها و موسسات عامل را از جمله رویکردهای تسریع در اعطای تسهیلات ویژه کرونایی دانست.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخگویی به شکایات گزارش شده در سامانه کارا را ضروری دانست و گفت: کسانی که در سامانه کارا با مشکلاتی مواجه میشوند باید هرچه سریعتر در جریان حل مشکل خود قرار بگیرند. همچنین مسئله رفع مشکل مغایرت کدملی و شماره کارگاهی و ... باید در دستور کار قرار بگیرد.
شریعتمداری تاکید کرد: اسامی افرادی که از یارانه عمومی استفاده میکنند باید به صورت شفاف اعلام شود. برای مثال اگر کسی از منابع عمومی برای راه اندازی مرغداری وام اشتغال روستایی دریافت میکند، همه باید بتوانند به صورت هوشمند این اطلاعات را مشاهده کنند و بدانند که چه کسی و با چه هدفی وام ۴ درصدی میگیرد.
شریعتمداری به مساله تداخل وظایف دستگاههای اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که بنگاهها بتوانند هرچه سریعتر از تسهیلات ویژه کرونایی استفاده کنند، بنابراین بنگاههای مشمول تسهیلات کرونایی با معرفی از طرف هر یک از دستگاهها تسهیلات دریافت خواهند کرد.