مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل گفت: متوقف بودن فعالیت کارخانههای تولید آسفالت در خلخال موجب کندی اجرای پروژهها شده است.
وی گفت: پیش از این مناقصه تامین آسفالت اجرای عملیات روکش آسفالت راههای خلخال ۹ بار انجام شده ولی هیچ پیمانکاری برای شرکت در این مناقصات حاضر نشده و این بار دهم است که پروژههای روکش آسفالت راههای خلخال به مناقصه گذاشته میشود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل همچنین با اشاره به شاخص پایین برخورداری جمعیت روستایی خلخال از راه آسفالته خاطر نشان کرد: امسال ۲۷ کیلومتر از سطح راههای ارتباطی این شهرستان زیرپوشش آسفالت قرار میگیرد که ۱۵ کیلومتر آن از محل اعتبارات طرح ملی ابرار اجرا خواهد بود.
وثوقی افزود: از مجموع ۶۴۴ کیلومتر راه ارتباطی روستایی خلخال ۳۴۱ کیلومتر خاکی و شوسه بوده و کمتر از ۵۰ کیلومتر از راههای روستاهای بالای پنج خانوار این شهرستان آسفالت شده است.
وی حذف ردیف اعتبارات ملی آسفالت راههای روستایی و استفاده از اعتبارات استانی برای اجرای پروژههای آسفالت راههای روستایی را از جمله عوامل توقف پروژههای آسفالت در سالهای گذشته در مناطق مختلف استان اعلام کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل افزود: ۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۹ روستای بالای ۵۰ خانوار خلخال فاقد راه ارتباطی مناسب آسفالته هستند و شاخص بهرهمندی جمعیت روستایی این شهرستان از راه آسفالت از همه مناطق استان اردبیل پایینتر است.
وثوقی با بیان اینکه امسال ۲۷ کیلومتر از راههای ارتباطی روستایی خلخال از محل اعتبارات طرح ملی ابرار آسفالت میشود، گفت: در حالی که بر اساس برنامه پنجم توسعه همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان باید از راه آسفالته برخوردار میشدند این امر در استان اردبیل بویژه شهرستان خلخال تحقق نیافته و راه روستاهای بزرگ و پرجمعیت آن فاقد پوشش آسفالت است.
وی تصریح کرد: امسال ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی این استان با استفاده از ردیفهای مختلف اعتباری زیرپوشش آسفالت قرار میگیرد.