نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت وجود تحول اساسی در سبک آموزشی ایران گفت: نمره گرفتن هدف اصلی در سیستم آموزشی ایران است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آیتالله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان استان یزد با اشاره به اینکه در طول سالهای گذشته فعالیتهای فرهنگی به خوبی مورد توجه نبودهاند، گفت: در بسیاری از موارد فعالیتهایی که به عنوان برنامههای فرهنگی برگزاری کردیم، جسته و گریخته و غیرمنسجم بود.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نسبت به سایر حرکتهای انقلابی پیش از آن یک تفاوت اساسی داشت، افزود: تفاوت اصلی انقلاب نسبت به سایر فعالیتهای انقلابی که در طول سالهای پیش از انقلاب در کشور رخ داده بود، خشکاندن ریشه طاغوت و استکبار از کشور بود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در طول سالهای پس از انقلاب عرصههای مختلف در نظام با تحول روبرو شد و رویکرد انقلاب نسبت به دوران طاغوت کاملا تغییر کرد، اما عرصهای که هیچ تغییر و تحولی در آن به وجود نیامد و همچنان ما هم در حال فعالیت با همان رویکرد هستیم، بحث سبک آموزشی است.
ناصری یزدی ادامه داد: انگلیسیها بیش از ۱۰۰ سال قبل آموزش مبتنی بر قرآن را از ایران گرفتند و سبک فعلی که سه اشکال دارد را جایگزین آن کردند.
امام جمعه یزد نبود سه اصل تدین، تفکر و تعقل را سه اشکال اصلی سبک آموزشی در ایران دانست و ادامه داد: نبود این سه اصل سبب شده که سطحی نگری در آموزش و پرورش ایران به صورت بسیار ویژه به وجود بیاید و متاسفانه به دانشآموزان چنین القا شده که «بخوان، حفظ کن، نمره بیار» .
وی با بیان اینکه رتبه اول کنکور شدن بدون توجه به تربیت دینی و وجود سه اصل تدین، تفکر و تعقل در آموزش نمیتواند گرهای از مشکلات برطرف کند گفت: اگر این سه اصل را داشتیم علاوه بر اینکه به دلیل وجود تدین، همه افراد تعهد بالایی داشتند، با استفاده از تفکر و تعقل، زمینهای فراهم میشد که بتوانند نوآوری و خلاقیت ایجاد کنند.