در گزارش حقیقت یاب پنتاگون آمده است هواپیمای ایرباس ایرانی در خطوط هوایی پیش بینی شده پرواز میکرده و این ناو وینسنس بوده که به آبهای ایران تجاوز کرده است.
به گزارش شبکه مردم خبر گروه مجازی خبرگزاری صدا و سیما، فرودگاه بندرعباس، ۹:۳۰ دقیقه صبح ۱۲ تیر ۱۳۶۷، ۲۷۴ مسافر پرواز بندرعباس - دبی در انتظار سوار شدن به هواپیمای ایران ایر به شماره ۶۵۵، قرار است پرواز ساعت ۱۰ صبح انجام شود اما به مسافران اعلام میشود ایرباس ایر ۳۰۰ با اندکی تاخیر پرواز خواهد کرد.
۲۷۴ مسافر که با ۱۶ خدمه هواپیما، یک جمع ۲۹۰ نفری را تشکیل میدهند.
چند کیلومتر آن طرفتر در تنگه هرمز، دولت آمریکا بعد از سقوط فاو اعلام کرد نه تنها از نفتکشهای عربستان و کویت که از نفتکشهای دیگر نیز حمایت میکند، این اسکورت به عهده رزم ناو وینسنس بود.
ناو وینسنس، ساعت ۱۰:۲۱ دقیقه وارد آبهای سرزمینی ایران میشود و قوانین بینالمللی را نقض میکند.
هواپیمای مسافربری در حال اوج گرفتن است که سرنشینان وینسنس آن را F۱۴ مشاهده میکنند، اینجا بود که بحث فرماندهان بر سر بود و نبود F۱۴ شروع میشود.
هواپیمای مسافربری علائمی میفرستد که نشان میدهد جنگی نیست و از مکالمات خلبان و برج مراقبت میتوان به هویت هواپیما پی برد اما فرمانده وینسنس میگوید علائمی از هواپیما به ما نرسیده است و نهایتا تصمیم میگیرد.
پس از مشخص شدن سقوط هواپیمای مسافربری، آمریکاییها اعلام کردند که هواپیما ی ایرانی در مسیر انحرافی پرواز میکرده است.
چهار سال بعد در گزارش حقیقت یاب پنتاگون آمده است هواپیمای ایرباس ایرانی در خطوط هوایی پیش بینی شده پرواز میکرده و این ناو وینسنس بوده که به آبهای ایران تجاوز کرده است، اما با این حال واشنگتن حاضر به پذیرش حمله موشکی به هواپیمای مسافربری نشد و عذرخواهی نکرد.