به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در راستای تلاشها برای تحقق سند تحول بنیادین، بستههای تحولی که کار تهیه و تدوین آنها از ماههای اخیر آغاز شده بود پس از اتمام در قالب یک کتاب منتشر و برای اجرا در مدارس به استانها ابلاغ شد.
بر این اساس، در این کتاب که با عنوان «بستههای اجرایی تحولآفرین» منتشرشده است برنامههای تفصیلی هر یک از حوزههای ستادی در خصوص نحوه اجرای سند تحول بنیادین است.
مدرسه خوانا، هر دانشآموز حداقل یک مهارت، مهارت محوری و سمپاد، کیفیتبخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه(بوم)، هر دانشآموز یک نقش اجتماعی، کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان، ارتقای مهارتهای روانی اجتماعی دانش آموزان، طرح آجر به آجر، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی، بالندگی نیروی انسانی، استقرار نظام مکانیابی مدارس، پیوند سوادآموزی و زندگی، باز مهندسی شبکه ملی رشد، مدرسه کانون تربیتی محله، مدرسه پژوهنده، پایش و ارزیابی ملی نظام آموزشوپرورش، مسکن معلمان، طرح آشتی با آموزش (آبا)، شبکه مدارس صلح و دوستی جهان اسلام (آیسسکو)، طرح تابان، توسعه مدارس هیأت امنایی، تربیتمعلم چند ساحتی و چند مهارتی، تربیت و توانمندسازی مدیران، ارزیابی، پالایش و تنقیح قوانین و مقررات و شبکه آموزشی دانش آموزان(شاد) عناوین این کتاب 277 صفحهای را تشکیل میدهد.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به عنوان قانون مادر برای ایجاد تحولات اساسی و بنیادی در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان عزیز، در دستور کار نظام آموزش و پرورش قرار دارد، حاوی 8 هدف کلان، 23 هدف علمی و 131 راه کار اجرایی است که در قالب برنامههای اجرایی 6 زیر نظام ( زیر نظام راهبری و مدیریت، زیرنظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، زیر نظام برنامههای درسی و تربیتی) زیر نظام تأمین و تخصیص منابع مالی، زیر نظام پژوهش و ارزشیابی، زیر نظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، متجلی شده است.