آستان قدس رضوی
ثبت برنامههای ابتکاری خادمیاران در دهه کرامت
خادمیاران رضوی مازندران برنامههای ابتکاری دهه کرامت خود را در جشنواره خدمت ثبت کنند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران،کارشناس امور خادمیاری و مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانونهای خدمت رضوی مازندران هدف از تشکیل کانونهای خادمیاری رضوی را علاقمندی افراد سراسر کشور برای انجام کارهای عام المنفعه و خدمت به نیازمندان به نیت امام رضا (ع) در شهر، محل کار و زندگی خود عنوان کرد و گفت: ۱۶ هزار و ۷۷۷ نفر از مازندران در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت نام کرده که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر با تائید اولیه سامانه آنها فعال شده (رزرو خدمت) که به دلیل فعالیت نکردن کانونهای محلی و موضوعی فقط هزار و ۳۹۰ نفر از این افراد موفق به رزرو خدمت شده اند.
سهیل صالحی با اشاره به گزینش نهایی ۹ هزارنفر از خادمیاران مازندرانی و نیز ورود ۷ هزار و ۴۳۲ نفر از این تعداد به سامانه خادمیاری و برگزیدن مصداق خدمت افزود: در برخی شهرستانها مسئول کانون محلی هنوز احراز هویت نشده و یا عرصه خدمت با نوع فعالیت خادمیار مطابقت ندارد. همچنین خادمیاران با مراجعه به سامانه خادمیاران رضوی به آدرس khademyar.aqr.ir عرصههای خدمتی خود را مشخص و گزارش فعالیت خود را ثبت کنند.
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانونهای خدمت رضوی مازندران، نظارت و ارزیابی عملکرد خادمیاران و بازرسی از نحوه اجرای فعالیتهای حوزه خادمیاری را مورد توجه دبیران کانونهای خدمت رضوی در شهرستانها و سر رابطان کانونهای تخصصی اعلام کرد و گفت: اصل کار و فعالیت خادمیاران رضوی، ارائه خدمات کریمانه به محرومان محل سکونت و کار خود بوده و پاداش آن، شیفت حرم منور رضوی است.
صالحی با بیان اینکه هر خادمیار ۱۴ سهمیه خدمت شامل ۲ کشیک از جشنواره خدمت، ۲ کشیک برای شرکت در آزمونهای غیرحضوری در سامانه و ۱۰ کشیک برای مصداق خدمتی در حرم دارد افزود: با توجه به تعطیلی موقت روند نامنویسی علاقمندان در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی، ساماندهی خادمیاران مازندران در دستور کار قرار دارد.
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانونهای خدمت رضوی مازندران، انتخاب عرصه و مصداق خدمتی در سامانه خادمیاری و ثبت گزارش فعالیتهای خادمیاران و ملاحظه و تائید فعالیتها توسط مسئولان مربوطه را مهم دانست و تصریح کرد: همه خادمیاران و مسئولان تحت آییننامه واحدی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته و رعایت نکردن ضوابط توسط هر یک از اعضای این تشکیلات، موجب حذف آن فرد از سیستم خادمیاری با نظر آستان قدس رضوی میشود.
سهیل صالحی گفت: خادمیاران رضوی مازندران برای جشنواره خدمت با توجه به منویات مقام معظم رهبری در منشور هفتگانه آستان قدس رضوی در زمینه اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان و نیز معرفی مدلها و الگوهای برتر خدمت که در حال برگزاری است، برنامه ریزی اساسی داشته باشند.
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانونهای خدمت رضوی مازندران، ابتکارات خادمیاران در حوزه محرومیتزدایی را بهترین موضوع برای این جشنواره برشمرد و افزود: خادمیاران علاوه بر ارائه خدمت در استان و شهرستان محل سکونت خود، الگو و مدلهای زیبایی از انجام خدمت و فعالیت را در سامانه خادمیاری بخش جشنواره خدمت به ثبت رسانده تا پس از داوری مرحله نخست حق انتشار یافته تا خادمیاران دیگر استانها و مناطق مختلف کشور از این تجربیات بهرهمند شوند.
صالحی گفت: خادمیاران در زمان ثبت آثارشان در جشنواره خدمت، باید متن را بهگونهای درج کنند تا هدف از اجرای طرح موردنظر، جنبههای تأثیر گزاری و ابتکارات و خلاقیت در طرح و نیز قابلیت الگوبرداری و استفاده از تجربیات و ابتکارات آن طرح بر همگان مشخص بوده و از نوشتن گزارش پرهیز کنند.
مسئول جشنواره خدمت در دفتر کانونهای خدمت رضوی مازندران با اشاره به اینکه دهه کرامت به عنوان ایام ایجاد نشاط و شادی مؤمنانه برای اهل ایمان، فرصت بسیار ارزشمندی برای تبیین معارف دین، توسعه فرهنگ رضوی با هدف خدمت کریمانه به محرومان و آشنایی و عمل به آموزههای دینی به ویژه سیره عملی امام رضا علیه السلام است افزود: خادمیاران آستان قدس رضوی، احیا کنندگان سیره ائمه اطهار (ع) بوده و دستگیری از محرومان و نیازمندان را برای اشاعه فرهنگ منور رضوی در دستورکار دارند.