وزیر آموزش و پرورش: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شد تا ابتدای شهریور، همه مدارس کشور را به اینترنت متصل کند.
وی با اشاره به راه اندازی شبکه آموزش دانش آموز (شاد) گفت: ایران، در بسیاری از قابلیتهای آموزش، در نقطه خوب قرار دارد، البته این به آن معنا نیست که آموزش در فضای مجازی از حضوری بهتر است ولی اکنون دانش آموزان در این بستر میتوانند به بهترین تدریسها دسترسی داشته باشند.
حاجی میرزایی گفت: با وجود کروناویروس، سرعت واکنش ایران در آموزش و از نظر کمیت و کیفیت و تنوع، با بسیاری از کشورها حتی کشورهای پیشرفته قابل رقابت است.
او افزود: در روزهای کرونایی، ۶۴ درصد از جمعیت آموزشی کشور به پیام رسانهای اجتماعی روی آورد که البته ایرادهایی داشت، این فضا در اختیار ما نبود، اختصاص به آموزش نداشت و نمیدانستیم چه چیز در این فضا میگذرد، به ناچار شبکه آموزشی دانش آموزی ایجاد شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون در نظارت و ارزشیابی از پیش از کرونا جلوتر هستیم و از نظر دسترسی به عدالت آموزشی در موقعیت بهتر از پیشاکرونا قرار داریم.
وی گفت: یکی از لازمههای مدیریتی، غفلت گریزی و عادت ستیزی است تا تحول ایجاد شود.
حاجی میرزایی افزود: با کرونا بسیاری از روشها تغییر یافت و انسان، ناگزیر شد تا طور دیگری به پیرامون خود نگاه کند، البته تجربه ایران اسلامی در کرونا، تجربه ارزنده و درخور تحسینی است، در این مدت کسی را از مراکز درمانی برنگرداندیم، ظرفیت تختهای کرونایی ما هیچگاه پر نشد، ناگزیر نشدیم پذریش را اولویت بندی کنیم؛ این کارهایی است که در برخی کشورها صورت گرفت.
او با اشاره به بالا بودن مرگ و میر بر اثر کرونا گفت: در ایران، به دلیل ورزیدگی شبکه بهداشت و درمان و فرهیختگی مردم، با اتکای به فرهنگ غنی و قوی اسلامی، در رویارویی با کرونا هوشمندانه عمل شد.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در مدرسه سازی گفت: بیش از آنچه به مدرسه نیاز داریم، به مشارکت نیازمندیم و باید مشارکت خیران در مدرسه سازی گسترش یابد که طرح "آجر به آجر" برای همین هدف طراحی و اجرایی شد.
او درباره پایین بودن حقوق معلمان نیز گفت: در این دولت، تلاش زیادی شده تا حقوق این قشر افزایش یابد و البته بیشترین میزان افزایش حقوق هم تحقق یافته؛ البته این بدان معنا نیست که حقوق معلمان از دیگر اقشار بالاتر رفته، بلکه بخشی از بی عدالتیها جبران شده است.