مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نتایج ارزیابی استادان از دانشجویان در طول ترم تأثیر مستقیم در نمرههای پایان ترم دانشجو دارد و فقط ۵ نمره برای آزمون مجازی پایان ترم دانشجویان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این که صد در صد دانشجویان باید به فکر ارزشیابی حقیقی از خود باشند، گفت: با توجه به این که ارزشیابی حقیقی از سوی استادان صورت میگیرد بنابراین نحوه آزمونهای مجازی دانشجویان قابل کنترل است و استادان میتوانند از طریق ارتباطات برخط، هر دانشجو را کنترل و نحوه برگزاری آزمونهای آنها را بررسی کنند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که ۱۵ نمره از ۲۰ نمره دانشجویان امتحانات پایان ترم دانشجویان مربوط به ارزشیابی استادان از ابتدای سال است، افزود: فقط ۵ نمره از ۲۰ نمره در امتحانات پایانی بررسی میشود بنابراین سرنوشت هر دانشجو فقط در آزمون پایانی او تعیین نمیشود و دانشجویان باید به ارزشیابی استادان توجه داشته باشند.
آقای آهنچیان گفت: هر چند در آزمونهای حضوری هم ممکن است دانشجویان، شیطنتهایی داشته باشند، اما استادان میتوانند با بررسی بهتر و ارزشیابی دقیقتر نحوه آزمون امتحانی دانشجویان را بررسی کنند.