معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: طبقه منفی یک در پروژه زیرگذر گلوبندک تا پایان سال به بهره برداری میرسد.
صفا صبوری دیلمی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره پروژه زیرگذر گلوبندک افزود: این پروژه از سالهای گذشته توسط شهرداری منطقه ۱۲ آغاز شده و علت احداث آن این بوده است که ایستگاه مترو ۱۵ خرداد آسانسور و پله برقی ندارد. زیرا جزو ایستگاههای نخست مترو تهران بوده است و مردم برای استفاده از قطار باید تعداد زیادی پله را طی کنند.
وی گفت: به همین علت شهرداری تهران تصمیم گرفته زیرگذری احداث کند که شهروندان بتوانند شرق به غرب خیابان ۱۵ خرداد را ایمن طی کنند و در عین حال بتوانیم ۳ ورودی مجزا و جدید به مترو بدهیم که آسانسور و پله برقی هم داشته باشد.
صبوری دیلمی افزود: با هدف تامین این موارد پروژه زیرگذر گلوبندک آغاز شد. اما در ادامه به علت تغییر جایگاه مدیریتی و مشکلات فنی روند ساخت آن طول کشید. به همین علت در انتهای سال ۹۸ پروژه را بطور رسمی از منطقه تحویل گرفتیم.
وی گفت: بعد از تحویل پروژه برای بروزرسانی و برطرف شدن یک سری اشکالات، کارهای مربوط به بازنگری طرح و مباحث مربوط به مهندسی ارزش برای از سرگیری ساخت پروژه انجام شد.
صبوری دیلمی افزود: برای ساخت این پروژه خوشبختانه تامین اعتبار شده است و شورای اسلامی شهر تهران اعتبارات مورد نیاز را تامین کرده. هم اکنون برای ساخت این زیرگذر مشکل اعتباری نداریم، اما بطورکلی امسال با مشکلات منابع و نقدینگی مواجه هستیم. برای اتمام آن همه تلاش خود را بکار گرفته ایم و آن را جزو پروژههای اولویت دار قرار داده ایم. هنوز درباره مبلغ آسانسورها، پله برقیها و مبلغ دقیق آنها در حال کار هستیم، اما طبق برآوردهای اولیه ۶۰ میلیارد تومان هزینه اتمام این پروژه در همه فازها است.
وی گفت: این پروژه دو قسمت دارد که قسمت غربی آن را تا پایان نیمه نخست سال و قسمت شرقی پروژه را تا پایان نیمه دوم سال به اتمام میرسانیم. طبقه منفی ۲ پروژه هم اکنون جزو اولویت هایمان نیست که امکان دارد ساخت آن به سال ۱۴۰۰ منتقل شود. این درحالیست که اگر بتوانیم تامین منابع داشته باشیم این طبقه را هم امسال به اتمام برسانیم. این طبقه ارتباط مستقیم عابر پیاده از ضلع شرق به غرب است بدون اینکه وارد گالریهای مترو شود. کمک میمی کند کسانیکه میخواهند از غرب به شرق خیابان ۱۵ خرداد یا برعکس تردد کنند بدون ورود به مترو این امکان برایشان فراهم شود.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: بخشی از این پروژه که طبقه منفی یک است مشکل شهروندان را برای تردد آسان و ایمن حل میکند. تلاش میکنیم این طبقه امسال به اتمام برسد تا در ایام شلوغ سال مردم برای ورود به ایستگاه مترو ۱۵ خرداد کمتر گرفتار پلههای متعدد شوند.
گفتنی است روند ساخت این زیرگذر ۱۷ خرداد از سر گرفته شد.