مدیرعامل شرکت متروی تهران: بر اساس نتایج "پایش مرکز نظارت تصویری" انجام شده ۹۵ درصد مسافران از ماسک استفاده میکنند.
وی ادامه داد: متروی تهران با بکارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت ناوگان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به شهروندان و مسافران مترو خدمت رسانی میکند.
نوبخت گفت: از ابتدای شروع عادی سازی فعالیتهای اجتماعی که از ۱۱ فروردین سال جاری آغاز شد استفاده از ماسک در شبکه مترو توصیه شده است و با اجباری شدن این طرح از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدامات لازم برای استفاده از ماسک توسط مسافران با تامین ماسک و اختصاص فضای مناسب به فروشندگان ماسک در ایستگاههای خطوط هفتگانه مترو و اطلاع رسانی به مسافران و پیشگیری از ورود مسافرانی که بدون ماسک هستند اقدام کرده ایم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: عدهای از مسافران استفاده از ماسک را جدی نمیگیرند و به توصیههای همکاران ما توجهای ندارند، اما ما تمام تلاش خود را میکنیم تا افراد را نسبت به رعایت شیوه نامههای بهداشتی ترغیب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در شبکه مترو جنبه سلامت عمومی دارد، در صورت کافی نبودن اقدام شرکت بهره برداری متروی تهران از حضور پلیس و سایر اقدامات پشتیبانی برای جلوگیری از ورود مسافران بدون ماسک استقبال کرده و همکاری خواهیم کردتا ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا هر چه بهتر انجام شود.
وی گفت: برای اجرا شدن صد درصدی مصوبات ستاد ملی کرونا از جلوگیری پلیس برای ورود مسافرانی که به تذکر کارکنان مترو توجه نمیکنند، استقبال میکنیم.
نوبخت افزود: آمار ۳۰ درصدی اعلام شده بر خلاف آماری است که بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط بازرسی و روابط عمومی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به دست آمده مغایرت داشته و طبق مستندات ۹۵ درصد مسافران مترو از ماسک استفاده میکنند.
وی ادامه داد: شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از ابتدای شیوع ویروس کرونا طبق دستورالعملهای ابلاغی روزانه در چند نوبت اقدام به ضد عفونی و شستشوی ایستگاهها و قطارهای خطوط هفتگانه میکند.
نوبخت گفت: شرکت بهره برداری مترو در بیش از صد روز گذشته اقدامهای مختلفی در حوزههای آموزشی و اطلاع رسانی از جمله تولید خبر، کلیپ، چاپ بنر، پوستر و برچسبهای هشدار دهنده در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرده است.
وی ادامه داد:در این روزها با تمام مشکلاتی که داشتیم توانستم سرفاصله حرکت قطارها را در خط سه از ۷ دقیقه به ۶ دقیقه و در خط دو از ۳/۵ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش دهیم. این اقدام بسیار سختی برای شرکت بهره برداری متروی تهران بود، اما با همراهی پرسنل در بخشهای مختلف به آن دست یافتیم.