به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس این نظرسنجی، شبکه «یک» در بخش مجموعه های تلویزیونی، ویژه برنامههای افطار و ویژه برنامههای سحر، جایگاه اول و شبکه «سه» در بخشهای ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی، مناجاتخوانی و ویژهبرنامههای شب قدر، رتبه اول را در جذب مخاطب از آن خود کردهاند.
در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا نخستین شب قدر، مجموعه تلویزیونی زیرخاکی با 51.3 درصد، پربینندهترین مجموعه تلویزیونی سیما بوده و رضایت 78.4 درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس3» شبکه «دو» با جذب 41.7 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 84.8 درصدی و «سرباز» شبکه سه با 29.4 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 37.6 درصدی در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. «پدر پسری» شبکه پنج هم با جذب 10.2 درصد بیننده، توانسته رضایت 57.1 درصد مخاطبان را در حد «زیاد» جلب کند.
مقایسه آمار 8 روز ابتدایی ماه مبارک با آمار جدید حکایت از افزایش بینندگان مجموعههای تلویزیونی رمضانی شبکههای مختلف سیما دارد، به طوری که تعداد بینندگان «زیرخاکی» شبکه یک 7.4 درصد، «بچه مهندس3» شبکه دو 8.4 درصد، «سرباز» شبکه سه 5.4 درصد و «پدر پسری» شبکه پنج حدود یک درصد افزایش داشته است.
مقایسه میزان بیننده برنامههای ویژه افطار، سحر، ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی و مناجاتخوانی با نظرسنجی قبلی هم نشان میدهد بینندگان برنامههای ماه مبارک رمضان، به جز ویژه برنامههای سحر، افزایش داشته است. بر این اساس، مخاطبان برنامههای افطار 3.7 درصد، ترتیل خوانی 1.7 درصد، سخنرانی مذهبی 3.7 درصد و مناجات خوانی 2.6 درصد رشد داشته، در مقابل از تعداد مخاطبان برنامههای سحر 1.6 درصد کم شده است. در اولین شب قدر هم نزدیک به 50 درصد مردم پای تلویزیون احیا داشتند.
رتبه نخست رادیوهای استانی در جذب مخاطب برنامههای رمضان
رادیوهای استانی در دو دهه ابتدای ماه رمضان امسال با جذب 34.4 درصد مخاطبان، بیشترین سهم را از شنوندگان رادیو در سراسر کشور داشتهاند.
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در 19 روز سپری شده از ماه مبارک رمضان نشان میدهد 22.7 درصد پاسخگویان در ماه مبارک رمضان شنونده برنامههای رادیو بودهاند.
این آمار نسبت به نظرسنجی قبلی 1.1 درصد افزایش مخاطب را نشان میدهد.
نکته حائز اهمیت آن است که از میان شنوندگان برنامههای رادیو ، 34.4 درصد برنامهها را بیشتر از رادیو «استانی» گوش میکنند.
شبکههای سراسری رادیو در این فهرست در رتبههای بعدی قرار دارند و فاصله میان جایگاه دوم فهرست با رادیوهای استانی، 19.8 درصد است.
متاسفانه ما تازه با سريال «بچه مهندس 3» آشنا شديم.
دمتون گرم
خيلي سريال خوب و آموزنده اي و مناسب اين شبهاست.
با آرزوي موفقيت هر چه بيشتر جهادگران عرصه فرهنگ اسلامي- ايراني
مي خواستم كمال تشكر و قدرداني رو از دست اندركاران برنامه «بچه مهندس3» كه در اين شب هاي عزيز و معنوي درحال پخش هست داشته باشم.
برنامه جالب، آموزنده و مرتبط با دغدغه هاي دانشجويان و مردم و حتي مسائل سياسي كشور و نشان دهنده اميد و غيرت جوانان و دانشمندان ايراني است و هم در حال آموزش ارتباط و روابط صحيح خانواده هاست.
برخلاف برنامه هاي ديگه كه عفت كلام، طرز پوشش اسلامي، روابط سالم مطابق با فرهنگ ديني و ايراني ما رو نديد مي گيرند و متاسفانه با موضوعات صرفا عاشقانه و واقعا بي محتوا، فقط وقت مردم با فرهنگ ايران رو مي گيرند؛ اين برنامه يك افق جديد و مناسب رو باز كرد.
بنده با اينكه خودم فردي جوان و البته تحصيل كرده هستم از ديدن برخي سريال هاي بي محتوا (كه فقط ترويج فرهنگ غربي و كسالت و نااميدي و حق خوري و لذتجويي صرف هست) احساس توهين به مخاطب مي كنم.چنين كارگردانان و دست اندركاراني از جهل يا از عمد، در حال نابودي نشاط و اميد و حق خواهي و پايبندي به اصول ديني در ميان مردم هستند.
ان شاءالله كه چنين سريال هاي خوب و اصيلي مانند بچه مهندس3 جايگزين اين سريال ها و برنامه هاي وقت تلف كن باشند.
به اميد حمايت بيشتر از چنين برنامه هايي.
علي يارتون