به نظر می رسد اگر شیوههای آموزش تصویری از تلویزیون و یا بهرهگیری از شبکههای اجتماعی برای آموزش دانشآموزان در دستور کار دستگاه تعلیم و تربیت قرار می گرفت؛ آموزش وپرورش سریع تر به نتیجه مطلوب می رسید.
پژوهش خبری صدا وسیما: تعطیلی اجباری مدارس بر اثر کرونا، آموزش وپرورش را ناگزیر به انتخاب آموزش مجازی برای دانش آموزان کرده است، هرچند با وجود هوشمندسازی مدارس و پیشرفت در فضای مجازی از حیث تولید محتوا و برنامه ریزی در این عرصه پیشرفت چندانی در این نوع آموزشها نکرده ایم و مسیری پر پیچ و خم؛ برای رسیدن به نقطه مطلوب در پیش داریم.
آموزش وپرورش با کمک متخصصان آموزش و فضای مجازی، تصمیم به راهاندازی «شبکه فراگیر ارتباط معلم با دانشآموز» موسوم به شبکه شاد کرده است؛ البته این سامانه آموزشی خالی از اشکال نیست و ورای اشکالات فنی که وزارتخانه در پی مرتفع کردن آن است.
به همین منظور اداره پژوهش خبری برای روشن شدن آموزش مجازی در فضای کرونایی و وضعیت نرم افزار شاد؛ علاوه بر روش اسنادی؛ با برگزاری نشست تخصصی و دعوت از پژوهشگر حوزه فرهنگی؛ دکتر حجت ا... بنیادی با طرح سؤالاتی؛ مشکلات این سامانه آموزشی را بررسی کرد.
متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است
پژوهشگر : مریم عابدی