استاندار اردبیل گفت: با اتمام زیرسازی راه آهن می توانیم بر اساس وعده رئیس جمهور تا قبل از اتمام دولت و نیمه اول سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم.
وی افزود: روند اجرای پروژه راه آهن تحت تاثیر کرونا و مشکلات ارزی با تاخیر مواجه شد.
وی گفت: با بالارفتن هزینه های اجرا که ناشی از مشکلات ارزی در کشور بر این پروژه تحمیل شد، برآورد نیاز به اعتبار از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان فراتر رفت.
استاندار اردبیل گفت: خوشبختانه اعتبار این پروژه از ۳۵۰ میلیارد تومان سال گذشته با افزایش چند برابری به هزار و ۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.
یهنام جو افزود: در اسفندماه سال گذشته و قبل از موعد جذب اعتبار ۷۰ میلیارد تومان از اعتبار جذب شده است.
وی با بیان اینکه اجرای قطعات مختلف راه آهن شروع شده، گفت: ریل گذاری راه آهن شروع شده، ولی سرعت آن پایین است.
استاندار اردبیل با بیان اینکه ریل گذاری ماهی ۵ کیلومتر است، افزود: این میزان ریل گذاری باید به ۱۵ کیلومتر برسد تا در زمان مقرر تکمیل شود که به لحاظ مالی و فیزیکی برنامه ریزی های لازم انجام شده است.
بهنام جو به وجود حدود سه پل بزرگ در مسیر ریل گذاری اشاره کرد و گفت: این پل های ۶۰۰ متری، ۵۷۰ متری و دو تونل در مسیر این راه آهن باید اجرا شوند که تلاش می کنیم تا فصل آخر سال زیرسازی را به اتمام برسانیم.
وی از اجرای چهار ایستگاه قطار در این پروژه خبر داد و افزود: ایستگاه مرکزی تا چند ماه آینده تمام می شود و فونداسیون سه ایستگاه هم انجام و اجرای آن آغاز شده است.
استاندار اردبیل اهداف راه آهن و صنعت را در راستای هم عنوان کرد و گفت: راه آهن نیز برای انتقال تولیدات و توسعه صادرات و واردات و همچنین رونق گردشگری هدف گذاری شده است.
بهنام جو از اتمام مطالعات و نقشه برداری برای اجرای بارانداز ریلی خبر داد و گفت: بر اساس وعده های داده شده این بارانداز نیز عملیاتی می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه دستور جذب اعتبارات سفر از ریاست جمهوری اخذ شده است، گفت: جذب اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است.
استاندار اردبیل با بیان اینکه اقدامات چهار خطه کردن راهها به میزان ۶۰ کیلومتر در سال در حال انجام است از پیگیری اجرای تونل اردبیل- آستارا که به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود، خبر داد.