مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری گفت: در حال انجام برنامه های لازم برای دوران پساکرونا و حضور شهروندان در محیط های ورزشی هستیم.
امیر محسنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سازمان ورزش شهرداری با در اختیار داشتن 415 فضای ورزشی یکی از بزرگترین زنجیره های ورزشی است, ما حدود سه میلیون شهروند را بعنوان مخاطب در اختیار داریم که در این روزها ارتباط آن ها با ما قطع شده است.
وی گفت: باید برای فعالیت بدنی شهروندان برنامه ریزی می کردیم ارتباط با این ظرفیت بزرگ شهروندان را از دست ندهیم به محض اعلام ستاد ملی کرونا اقدام به تعطیلی مراکز ورزشی کردیم که استفاده نشود تا امروز هم نظارت کامل بر آن داشتیم.
××× از طریق فضای مجازی ورزش را به خانه ها بردیم
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در ادامه افزود: باتوجه به این که بدلیل ویروس کرونا شهروندان مجبور به ماندن در خانه هستند ما نگران وضعیت جسمانی شان هستیم و این کاهش برنامه های حرکتی باعث افزایش وزن در بین آن ها می شود.
محسنی گفت: جایگزین این تعطیلی, در بستر اینترنت و بطور مجازی اقدام به تهیه کلیپ های 120 ثانیه ای با عناوین ورزش در خانه کردیم, خوشبختانه تاکنون بیش از 40 قسمت آن در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر شده است و شهروندان استقبال بسیار خوبی از این فیلم ها داشته اند, مخاطبان بصورت هفته ای رصد می شوند که طبق آمار تا 400 هزار نفر هم مخاطب داشتیم.
وی اضافه کرد: در این کلیپ های منتشر شده ورزش های هوازی و فعالیت هایی که طب ورزش آن را توصیه می کند را در دستور کار قرار داده ایم, البته به مردم هم توصیه می کنیم که از در این مدت از غذاهای کم کالری استفاده کنند.
××× احیاء بازی های سنتی
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری گفت: در این مدت با هدف احیاء بازی های سنتی اقدام به راه اندازی بازی های خانگی کردیم, تاکنون 30 قسمت را منتشر کردیم بطوری که با انتشار فراخوانی از خانواده ها خواستیم کلیپ های 60 ثانیه ای تحت عنوان چالش های ورزشی که در منزل می توانند انجام دهند مثل طناب زنی و... را تهیه و برای مسئولان مناطق مختلف ارسال کنند, در ازای امتیازات به دست آمده جوایزی به برترین ها اهداء خواهیم کرد.
××× مسابقات رایانه ای و شور و هیجان خانه ها
محسنی افزود: با همکاری وزارت ورزش و جوانان اقدام به برگزاری مسابقات رایانه ای و بازی های الکترونیکی از طریق فضای مجازی کردیم و تاکنون شاهد هزار نفر از بازیکنان رایانه ای پایتخت در این رقابت ها بودیم, سعی کردیم با جذب حامی مالی برای شرکت کنندگان و برترین ها جوایز خوبی داشته باشیم تا از این طریق برای شرکت کنندگان ایجاد انگیزه کنیم. این رقابت ها تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و نفرات برتر به فینال راه پیدا می کنند.
وی ادامه داد: پیش بینی این تعداد حضور را در شرایط عادی نداشتیم اما کرونا باعث شد تا تعداد قابل توجهی از شهروندان به خصوص نوجوانان و جوانان در این دوره از مسابقات شرکت کنند و تاکنون بیش از 4 هزار نفر با هم در رقابت هستند.
××× بیش از 70 درصد مخاطبان ورزشی ما بانوان هستند
وی با بیان این مطلب گفت: باید شرایط را برای دوران پسا کرونا آماده می کردیم هم اکنون در حال مهیا و آماده کردن محیط های ورزشی برای حضور مجدد شهروندان در این مجموعه ها هستیم.
××× شعارمان "ورزش از نو" است
محسنی اضافه کرد: این ویروس تهدید بزرگی بود برای جامعه جهانی اما ما آن را به فرصت تبدیل کردیم , تمام تاسیسات مجموعه های ورزشی را بازیابی و بعد از بررسی شرایط استخرها مشکلات سخت افزاری آن ها را برطرف کردیم تا شرایط بهداشتی محیط رعایت شود.
وی گفت: از آن جا که شعارمان "ورزش از نو" است, می خواهیم سالن ها و اماکن ورزشی مان در دوران پسا کرونا به شرایط ایده آل بازگردد تا شهروندان با حضور حداکثری شان به باشگاه ها در وضعیتی مطلوب ورزش کنند.
گفتنی است از آن جا که پارک ها باز شده اند و اکثر آن ها مجهز به اسباب و وسایل ورزشی هستند, بسیاری از شهروندان هم اکنون برای انجام فعالیت بدنی به این پارک ها مراجعه می کنند.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری ضمن تایید این مطلب و در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی روی چگونگی استفاده از این ابزار و وسایل هست؟ اظهار داشت: طبق برنامه ریزی مدون شهرداری تهران در روز 2 بار محیط های عمومی را ضدعفونی و آماده می کند این امر شامل دستگاه های ورزشی هم می شود اما شهروندان سعی کنند در زمان استفاده از وسایل ورزشی از ماسک و دست کش استفاده کنند چرا که ماندگاری این ویروس روی سطوح فلزی بالاتر ا ست و احتمال این می رود که علیرغم ضدعفونی های انجام شده, بازهم محیط و ابزار آلوده باشند.