اقدامات پیشگیرانه مترو
ارسال پیامکهای فاصلهگذاری اجتماعی در مترو
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از اقدامات پیشگیرانه مترو در ارسال پیامکهای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از اقدامات پیشگیرانه مترو در ارسال پیامکهای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی خبر داد.
فرنوش نوبخت گفت: اجرای ارسال پیامکهای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در مترو با همکاری دو اپراتور صورت میگیرد که به شهروندان رعایت فاصلهگذاری اجتماعی را یادآوری میکند.
وی ادامه داد: این اپراتورها به ما قول دادند که این کار را انجام دهند و ما از آنان درخواست کردیم که این پیامکها تنها برای افرادی ارسال شود که وارد شبکه مترو میشوند و این اقدام تنها یک بار ارسال میشود چراکه ممکن است یک نفر از خط یک به خط دیگری از مترو برود و این پیامک دوباره برای آن فرد ارسال نمیشود.
مدیرعامل مترو خاطرنشان کرد: هرچند ظاهرا این اپراتورها هم با مشکلات فنی روبهرو هستند و در نتیجه این پیامکها برای همه ارسال میشود و تعداد این پیامکها به حدی است که افرادی که وارد مترو نمیشوند هم این پیامکها را دریافت کردهاند.
نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آغاز ماه رمضان چه میزان بر افزایش یا کاهش مسافران تاثیرگذاشته است، گفت: با توجه به اینکه تنها دو روز از ماه مبارک رمضان گذشته است، تغییر الگوی سفر مسافران خیلی محسوس نیست، ولی ما در حال ارزیابی و مانیتورینگ هستیم که اگر تغییر الگوی سفری در بین مسافران ایجاد شود، خودمان را در مترو با آن تطبیق دهیم.
وی افزود: تطبیق دادن ما هم به این صورت است که متناسب با تعداد مسافران سرفاصلههای قطار را تغییر میدهیم.
نوبخت گفت: نزدیک به ۶۷ روز از بحران کرونا میگذرد و روزانه گزارش در این زمینه داریم و تمامی تلاشمان همکارانمان عملیاتی ما که در لحظه سال تحویل هم مشغول کار بودند، بر این مساله متمرکز بود که بتوانیم تاثیرگذار باشیم تا مردم بتوانند به راحتی از خدمات حمل و نقلی استفاده کنند و امیدواریم که این ویروس منحوس برطرف شود و همه مردم به زندگی عادی خود برگردند.