مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست ایران گفت: در فروردین امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد افزایش 110 درصدی ترافیک بسته ها و امانات پستی بودیم.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش شدید ترافیک بسته های پستی ، ما به لحاظ وزن بسته ها نیز در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش داشتیم و این نشان می دهد که مردم به سمت خرید کالاهای اینترنتی بیشتر رو آورده بودند و ما در برخی روستاهای کشور شاهد بودیم که برخی روستائیان آب معدنی خود را نیز از شرکت های اینترنتی خرید کرده بودند .
مدیر کل بازاریابی شرکت ملی پست ایران ، افزود: همه کارکنان پست در روزهای تعطیل نوروزی هم در محل کار حاضر بودند تا مرسولات پستی با دقت و سرعت به دست صاحبان آن برسد .
افروز درباره عملکرد پست در بخش مرسولات خارجی نیز گفت : با توجه به اینکه به سبب شیوع بیماری کرونا شاهد کاهش پروازها بودیم در این بخش مجبور شدیم از راههای مختلف دیگری برای ارسال مرسوله ها از طریق کشورهای مختلف وارد عمل شویم و اگرچه دریافت بسته های پستی برای ارسال به خارج از کشور در این ایام متوقف نشد اما ارسال آن با تاخیر مواجه شد چرا که برخی کشورها در زمان ارسال به جهت مباحث بهداشتی برخی مرسوله ها را ایزوله می کردند .
وی درباره اقدامات این شرکت برای ضدعفونی کردن مرسولات پستی ،گفت : همه این مرسولات در چندین نوبت در مرحله قبول و توزیع ضدعفونی می شود و مردم با خیال راحت مرسوله ها را از نامه رسان های ما تحویل بگیرند.
افروز درباره برنامه های شرکت پست برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، افزود : ما در همه دفاتر پستی از طریق شیشه یا پلاستیک فاصله ای میان مشتریان و متصدیان ایجاد کردیم تا از انتقال احتمالی ویروس کرونا پیشگیری شود .
وی گفت : در مجموع سه میلیارد تومان بابت فاصله گذاری در شرکت ملی پست هزینه کردیم .
مدیر کل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست ایران ، افزود : از روزهای ابتدایی شیوع این بیماری اگر کمترین شکی به متصدیان و کارکنان خود داشتیم از آنها می خواستیم در منزل استراحت کنند و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی به جهت ابتلا به بیماری کرونا در شرکت پست نداشتیم.