برای رفاه حال مشترکین برق
اجرای طرح خوداظهاری و قرائت کنتورهای برق
سخنگوی صنعت برق: شرکت توانیر برای رفاه حال مشترکین برق، امکان قرائت کنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق ازجانب مشترک را از طریق درگاههای دیجیتال فراهم کرده است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما از پایگاه خبری توانیر، مصطفی رجبی با اشاره به این که شرکت توانیر در راستای رفاه حال مشترکان برق، امکان قرائت کنتور و ارسال اطلاعات مصرف برق ازجانب خود مشترکان را از طریق درگاههای دیجیتال فراهم کرده است، تاکید کرد: استفاده از این امکان کاملا اختیاری است و در صورتی که مشترکان تمایل به استفاده از این روش نداشته باشند، همکاران صنعت برق برای قرائت کنتور مراجعه خواهند کرد.
رجبی خاطرنشان کرد: مشترکانی که هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و یا به هر دلیلی تمایل ندارند مامورین قرائت به محل مراجعه نمایند، میتوانند پس از دریافت پیامک شرکت توزیع و در بازه زمانی مشخص شده در پیامک ارسالی، اطلاعات مصرف را از طریق سایت اینترنتی
www.saapa.ir و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق که از سایت شرکتهای توزیع قابل دریافت است، اعلام نمایند.
سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در همین جهت شرکتهای توزیع پس از بررسی و صحت سنجی اطلاعات مصرف، قبض برق را صادر خواهد کرد.
وی گفت: بدیهی است درصورت عدم ارسال اطلاعات و یا ارسال اطلاعات نادرست مامورین طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند نمود.
رجبی یادآور شد: باتوجه به امکانات ویژه پیش بینی شده در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق، از جمله امکان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عکس گرفتن از کنتور با گوشی همراه و ارسال آن در محیط نرم افزار و راهنمایی نحوه قرائت باتوجه به نوع کنتور، توصیه میشود اپلیکیشن پیش بینی شده را در گوشی همراه نصب و از آن برای این منظور استفاده شود.
سخنگوی صنعت برق با بیان این که این نرم افزار علاوه بر فراهم کردن امکان ارسال اطلاعات مصرف برق، امکان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم مینماید، خاطرنشان کرد: در آیندهای نزدیک کلیه خدمات (غیرحضوری) فروش و پس از فروش شرکت برق از طریق این نرم افزار ارائه خواهد شد.