دو شرکت ایرانی برای مشارکت هزار و 100 میلیارد تومانی در اجرای طرح مترو شهر جدید بهارستان اعلام آمادگی کردند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ محمدرضا احمدی،متروی بهارستان با اشاره به اینکه هنگام نصب، ریل بر روی قطعهای به نام پابند قرار میگیرد افزود: پیش از این، پابند مورد نیاز از شرکتی فرانسوی تامین میشد اما به تازگی شرکتی در اراک برای تولید این قطعه اعلام آمادگی و با رایزنیهای مختلف در نهایت پس از تایید کیفیت پابند، شرکت فرانسوی، لیسانس ساخت این قطعه را به شرکت ایرانی ارائه کرد.
محمدرضا احمدی اجرای قطار شهری بهارستان را بزرگترین طرح عمرانی این شرکت و یکی از 10 پروژه عمرانی کلان استان اصفهان برشمرد و گفت: بنابراین، بیشتر قطعات پابند مورد نیاز متروی بهارستان هم از داخل کشور تامین میشود که برای تامین منابع مالی این طرح کلان شهری سال گذشته مجوز انتشار اوراق صکوک برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل متروی بهارستان به این شرکت داده شد.
وی افزود: در فراخوان مشارکت اعلام شده دو شرکت ایرانی برای مشارکت حدود هزار و ۱۰۰ میلیاردتومانی اعلام آمادگی کردهاند که جلسات آن به دلیل همهگیری کرونا از اسفند ۹۸ به پس از عید موکول شد و به زودی جلسات مورد نظر در این خصوص را با آن دو شرکت برگزار خواهیم کرد.
وی گفت: مزیت مشارکت بخش خصوصی، این است که بدون اینکه دولت بخواهد هزینه مستقیمی در اجرای طرح داشته باشد، باقیمانده عملیات را بخش خصوصی اجرا می کند و از محل درآمد حاصل از بهرهبرداری مترو، هزینههای شریک و دولت باز خواهد گشت.
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان افزود: پارسال در بخش عملیات اجرایی این قطار شهری بهارستان با وجود رشد سه برابری قیمت مصالح و مواد مورد نیاز پیشرفت بسیار مطلوبی حاصل شد.
محمدرضا احمدی گفت: طرح متروی بهارستان در بخش زیرسازی از پیشرفت 80 درصدی برخوردار و در بخش روسازی هم از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان، خرید ریل تولید داخل از شرکت ذوبآهن اصفهان برای مترو این شهر جدید را از اتفاقات خوب سال گذشته خواند و گفت: برای نخستین بار ریل S49 در کارخانه ذوبآهن اصفهان تولید شد و پس از گذراندن آزمایش های مختلف در بازه ای پنج ماهه این ریل هماکنون در کارگاه متروی بهارستان استفاده می شود.
روند اجرای طرح قطار شهری بهارستان به طول حدود 15 کیلومتر با تلاش 250 نفر از کارشناسان راهسازی و کارگران در جریان و در قالب دو قطعه به کیلومتر چهار ونیم و 10 ونیم کیلومتر در حال اجراست.