مدیرعامل شرکت تامین نیروی انسانی کشتیرانی: با به روز رسانی پروتکلهای بهداشتی، حوزه بازرگانی دریایی ایران با قوت به کار خود ادامه میدهد.
کاپیتان علیرضا ابراهیمی زاده با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از دریانوردان مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای اعلام خبر انتشار ویروس کرونا در چین، طبق پروتکلهای بهداشتی سختگیرانه سازمان جهانی دریانوردی، روزانه پایش میشوند، افزود: حمل بار و عملیات تخلیه و بارگیری در کشتیها تحت پروتکلهای خاص انجام میشود و با توجه به نظارت دقیق بنادر جهان به ورود کشتیها و اعمال قرنطینه سختگیرانه، خوشبختانه هیچ مشکلی برای دریانوردان و شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به وجود نیامده است.
وی افزود: از آنجا که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران متولی حمل مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم به داخل کشور است، حفظ سلامت کارکنان و محمولههای غذایی برای ما از اولویت خاصی برخوردار است و به همین دلیل، از همان ابتدا، همه پروتکلهای بهداشتی مجموعه کشتیرانی به روز رسانی شد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچکدام از کارکنان این شرکت به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، در خصوص سلامت بارهای انتقالی گفت: در همه بنادر قرنطینه ۱۴ روزه رعایت میشود و هنگام رسیدن کشتی به این بنادر، باید در فاصله مشخصی لنگر بیندازند تا کشور مقصد بعد از تست کالا و پرسنل کشتی و عاری بودن آنها از میکروب و ویروس، مجوز ورود به بندر و قرنطینه را صادر کند.
ابراهیمی زاده تصریح کرد: همه فرماندهان کشتیهای در حال ماموریت در سراسر جهان، مکلفند روزانه دو بار دمای بدن همه کارکنان را پایش و روزانه به کشتیرانی اعلام کنند و با مشورت دو پزشک تمام وقت در کلینیک کشتیرانی، در صورت نیاز هر یک از دریانوردان، تحت مداوای دارویی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: خوشبختانه دریانوردان هم همکاری مناسبی با مجموعه درمانی دارند و حتی کسانی که قرارداد آنها نیز پایان مییابد در صورت نیاز به قرنطینه ۴۰ روزه منتقل میشوند و البته در این مدت، مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای سلامت کارکنان خود، متحمل هزینههای درمانی زیادی از جمله برای خرید کیتها و انجام آزمایشهای خاص شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت تامین نیروی انسانی کشتیرانی، با توجه به اهمیت سلامت ناوگان و کارکنان کشتیرانی در حمل مواد غذایی و مایحتاج عمومی کشور به داخل، از همان ابتدای شیوع کرونا در جهان، همه کارکنان مسیرهای منتهی به چین و سایر کشورها مورد قرنطینه قرار گرفتند و از فرماندهان کشتیها نیز خواسته شد با حدت و شدت قرنطینه داخلی را اعمال کنند و به همین دلیل، ورود و خروج کارکنان از کشتیها و حتی آمدن آنها روی کشتی ممنوع شد و در موارد خاصی که نیاز به جابجایی کارکنان وجود داشت، فقط با تایید کلینیکهای پزشکی کشتیرانی، اجازه جابجایی صادر میشود.