کرونا، عامل یک سوم از تماسهای صدای مشاور در قزوین
یک سوم از تماسهای صدای مشاور (۱۴۸۰) استان قزوین مربوط به فشارهای روحی و روانی ناشی از شیوع بیماری کروناست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان گفت: روزانه به طور متوسط ۴۰ تماس با صدای مشاور (خط ۱۴۸۰) گرفته میشود که ۱۵ تماس آن مربوط به فشارهای روحی و روانی ناشی از شیوع بیماری کرونا است. او اضافه کرد: از ابتدای اسفندماه تا امروز هزار و ۶۵۰ تماس با خط ۱۴۸۰ برقرار شده که ۶۵۰ مورد آن مربوط به مشکلات ناشی از شیوع کرونا بوده است. وارثی افزود:عمده موضوعات مطرح شده مربوط به کنترل شرایط، حمایت طلبی در خصوص کنترل استرس و اضطراب بیماری، خود بیمار انگاری و اختلاف نظر زوجین در خصوص چگونگی مواجهه خود و کودکان با این بیماری بوده است. مدیر کل بهزیستی استان گفت: خط ۱۴۸۰ همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۲ و حتی در روزهای تعطیل پاسخگوی هم استانی هاست.