سامانه تلفنی 3113 دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در سه نوبت کاری پاسخگوی تماسهای مردمی در ارتباط با بیماری کرونا است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: سامانه تلفنی ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور کارشناسان پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، روانشناس و دانشجوی پرستاری هر روز در قالب سه نوبت کاری پاسخگوی تماسهای مردم در ارتباط با بیماری کرونا است.
طاهره چنگیز با اشاره به کاهش تماسهای مردمی نسبت به روزهای ابتدایی ، با افزایش آگاهی آنان در زمینه کرونا افزود: در روزهای نخست نگرانی مردم در خصوص علائم کرونا، طریقه استفاده از مواد ضدعفونی کننده و لزوم استفاده از ماسک بود که اکنون پرسشها تخصصیتر شده و شیوههای درمان و قرنطینه و تشخیص الکل طبی از نوع صنعتی آن را شامل می شود.
وی اضطراب و استرس را یکی از مشکلات مردم در مواجهه با بیماری کرونا بیان کردو گفت: افرادی که استرس فراوان دارند اگر اضطراب آنها با مشاوره پزشکی برطرف نشد به رواشناس ارجاع داده شده و به صورت تلفنی مورد مشاوره روانشناسی قرار میگیرند.
چنگیز از شهروندان خواست برای پاسخگویی به پرسشهای خود تلفن اورژانس۱۱۵ ویژه امدادرسانی به سوانح و فوریتهای پزشکی را اشغال نکنند.
کارشناسان و متخصصان از ۸ اسفند که با تب کرونا این مرکز راه اندازی شده در شبانه روز سه هزار تلفن را پاسخگو هستند .
فعالیت این مرکز از تردد بی مورد شهروندان به مراکز درمانی و بیمارستانی جلوگیری کرده است.