معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست: شرکت ملی پست در بخش ارسال بستههای اینترنتی افزایش عملکرد داشته است.
آقای حسین غضنفری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، ستاد بحران در شرکت ملی پست تشکیل شد و برای صیانت و حفظ سلامت کارکنان و توزیع کنندگان پستی، اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و ژله ضدعفونی کننده تا حد امکان در اختیار آنها قرار گرفت.
وی گفت: دفاتر پستی هم روزی دو بار ضدعفونی میشوند و امکانات بهداشتی هم در اختیار همکارانمان در باجههای پستی قرار گرفته است.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران افزود: کامیونهای پستی هم هر روز ضدعفونی میشوند و مرسولههایی که از مبادی با شیوع بالاتر این بیماری ارسال میشود ۲۴ ساعت در فرآیند پستی متوقف میشوند تا کار ضدعفونی انجام شود.
آقای غضنفری گفت: در این ایام فعالیت پست در زمینه ارتباط با دستگاههای دولتی کمی کاهش پیدا کرده است، اما با توجه به این که مردم از خدمات و خریدهای اینترنتی بیشتر استفاده میکنند؛ رسالت پست در ارسال بستههای اینترنتی افزایش پیدا کرده و در مجموع عملکرد کلی پست در این ایام رو به افزایش است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای کاهش مراجعه حضوری مردم به پست چه اقداماتی
شده است؟ افزود: نزدیک سه ماه است که نرم افزار " پست خانه" راه اندازی شده است و ما زیرساختهای آن را در این ایام تقویت کرده ایم و مردم میتوانند بخش زیادی از فرآیند قبول پستی را در منزل انجام دهند و کد پذیرش اولیه را دریافت کنند و زمانی که به دفاتر پستی میآیند با حداقل حضور کارشان انجام شود.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران گفت: شهروندان میتوانند این نرم افزار را از وب سایت postkhane.post.ir نصب کنند.