معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی: ایجاد تعامل بین سازمانی و تسهیل همکاری بین بخشهای دولتی و غیردولتی برای افزایش سهم ریل از ترافیک بنادر ریل پایه هدف این همایش است.
کوهساری بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر و شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخصهای عملکرد لجستیک بنادر را از جمله اهداف محوری همایش اتصال ریل - بندر عنوان کرد و گفت: بررسی شاخصهای کارایی، کارآمدی و بهره وری حمل و نقل ریلی درون بندری، تحلیل موانع و مشکلات موجود و تعامل بین سازمانهای همکار و نهادهای دولتی و غیر دولتی دخیل در حمل و نقل ریلی در بنادر و حمایت از طرحهای تحقیقاتی، مطالعاتی و کاربردی با موضوع اتصال کارآمد ریل - بندر از دیگر هدفهای اصلی این همایش محسوب میشود.
به گفته عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، کاهش ترافیک کامیونها در بنادر ریل پایه، کاهش مصرف انرژی و افزایش ایمنی حمل و نقل در بنادر از مهمترین مزیتهای اتصال بندر به ریل قلمداد میشود.
کوهساری در خصوص تخفیفات ارائه شده به حمل و نقل ریلی در بنادر افزود: در این راستا و برای توسعه هرچه بیشتر سهم ریل از بار بنادر، ۵۰ درصد به هزینه خدمات عمومی و زیربنایی مناطق ویژه و اقتصادی برای کانتینرهای حمل شده توسط ریل و ۶۰ درصد به هزینه خدمات عمومی و زیربنایی مناطق ویژه و اقتصادی برای حمل یکسره ریلی کالاهای غیر کانتینری تخفیف داده میشود و معافیت ۱۰ روزه انبارداری کانتینرهای وارداتی حمل شده توسط ریل در نظر گرفته شده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اقدامات این سازمان برای افزایش ظرفیت ریلی در بنادر از احداث ساختمان درب خروج گمرک ریلی بندر شهید رجایی و ایجاد دو پایانه ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی خبر داد.