پس از آغاز عملیات احداث ایستگاههای کهندژ، خرازی و چهارسوق در مسیر خط دو قطار شهری اصفهان، از هفته آینده عملیات احداث ایستگاه خلجا آغاز خواهد شد.
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: در یک سال گذشته 10 ایستگاه خط دو مترو فعال شده و تاکنون پیشرفتهای مطلوبی داشته است.
وی خط دوم قطار شهری اصفهان با بودجه حدود 120 هزار میلیارد ریال بعنوان ابر پروژه عمرانی در حال اجرا دانست و گفت: خط دو قطار شهری اصفهان از ایستگاه دارک در زینبیه آغاز و تا ایستگاه مدرس نجفی ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان، روش اجرای خط دو مترو اصفهان را زیر زمینی بیان کرد و افزود: به همین دلیل شهروندان اجرای این طرح را احساس نمیکنند، زیرا ابتدا ایستگاهها احداث و پس از آن TBM وارد ایستگاه میشود که این روش معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل میرساند.
محمدرضا بنکدار هاشمی گفت: شفت جبهه دوم خط دو متروی اصفهان از سمت ایستگاه مدرس نجفی طبق برنامهریزیها تا خرداد سال آینده اجرا و عملیات حفاری آن هم از مرداد سال 99 آغاز خواهد شد.
وی افزود: ایستگاههای خط دوم قطار شهری با برنامهریزی دقیقتر زمانی در دست ساخت است بطوریکه پیش از عبور تی. بی. ام از محل ایستگاه، سازه نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا با صرفهجویی در هزینهها، آببندی ایستگاهها با کیفیت بهتری انجام شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: ساخت هر کیلومتر مترو، 700 میلیارد تومان هزینه دارد که حدود 45 درصد این هزینه در سازه و 55 درصد دیگر هم در بحث تجهیزات هزینه میشود.
محمدرضا بنکدار هاشمی افزود: با توجه به تجهیزات محور بودن پروژههای قطار شهری، مسیر تعیین پیمانکار EPC در خط دو قطار شهری اصفهان سرعت گرفته است.