هشتاد و سومین شماره فصلنامه آموزشی مهندسی ایران به همت گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم منتشر شد و در آن ۷ مقاله از استادان و صاحب نظران در زمینههای مختلف آموزش مهندسی به چاپ رسیده است.
• تأملی بر میزان تأکید بر اخلاق آموزش در دانشگاههای فنی و مهندسی کشور و مقایسه آن با دانشگاههای فنی و مهندسی برتر جهان/ حسین عبداللهی و سعیده تقی زاده
• وضعیت تولید فناوری کشور با نگاه به جایگاه مهندسی مکانیک/ علی غفاری و مسعود عبداللهی نیا
• ارزیابی توانایی شنیداری دانشجویان مهندسی از طریق توصیف گرهای سطح بندی شده CEFR و فعالیتهای شنیداری عمومی و آکادمیک/ محبوبه تقی زاده و کافیه اسداللهی
• طراحی الگوی دانشگاه کارآفرین: رویکرد کیفی (مورد پژوهی: دانشگاه تهران) / احمد کیخا، میترا عزتی و محمد جواد صالحی
• بررسی ضرورت آموزش جامع شبیهسازی انرژی به دانشجویان کارشناسی ارشد معماری/ رزا وکیلی نژاد
• به کارگیری مدل استمرار خلاقیت در دانشجویان طراحی معماری/ منوچهرتمیزی، جمال الدین سهیلی، فریبا البرزی و حسین ذبیحی
• طراحی الگوی توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفهای با صنعت و جامعه/ سید احمد محمدی حسینی، علی اکبر امین بیدختی، محمد علی نعمتی و علی محمد رضایی
در پایان فصلنامه چکیده مقالات به انگلیسی آمده است.