کارگردان فیلم سینمایی «تعارض» گفت: در این فیلم همه چیز بین کابوس و رویا اتفاق میافتد و قطعیت ندارد.
کارگردان فیلم سینمایی تعارض گفت: از سال ۷۸ روزنامه نگاری و نقد را شروع کردم و خوشحالم که کار هنری خود را از اینجا آغاز کردم و من به شما خبرنگاران افتخار میکنم که سوال میکنید. ما به همراه همکارانم به افتخار شما میایستیم و دست میزنیم.
لطفی افزود: سختی کشیدم و در این اثر پروانه ساخت فیلم اول را به من دادند و از عوامل فیلم تشکر میکنم که همراهم بودند.
لطفی با انتقاد از این که تعارض در داوریها حضور ندارد گفت: من فیلم اولی هستم، اما اینکه آقای بهبودی و عوامل دیگرم نباید مورد داوری قرار بگیرند برای من بسیار جالب است؛ حتی در بخش هنر و تجربه هم داوری نمیشویم.
وی با رد کُند بودن این فیلم افزود: ریتم کُند الزاما بد نیست و باید گاهی مواقع تعمق کرد البته ریتم فیلم را کُند نمیدانم.
کارگردان فیلم سینمایی تعارض گفت: ۹۰ درصد فیلم را در ۱۴ قاب میبینید و این جهان بینی فیلم است.
لطفی اضافه کرد: یکی از درخشانترین فیلم ها، فیلم ابر بارانش گرفته از مجید برزگر بود و ناراحتم از اینکه قشر فیلم بین از سالن بیرون میآید و سوالم این است چرا سالن فود کورتها در سینمای رسانه شلوغتر است.
وی افزود: موسیقی متن ما کلاسیک است؛ سینمای پیرو، اغلب برای فروش و به فکر مخاطب است و در سینمای پیشرو، مخاطب فیلم را دنبال میکند و ذائقه سازی صورت میگیرد.
لطفی گفت: در این فیلم ما با دوربینهای سراسربین، مواجهیم و این دوربینها همیشه ما را دنبال میکند.
وی افزود: قشر روزنامه وظیفه دارد تا این نوع فیلمها وارد سبد مصرفی مردم و مخاطبان شود. سینما جای فکر کردن هم هست نه فقط جنبه سرگرمی داشته باشد.
امیر سیدزاده تهیه کننده فیلم سینمایی تعارض نیز در این نشست گفت: سختی و پیچیدگی این فیلمها باعث میشود کسی تهیه کنندگی آن را قبول نکند، اما من قبول میکنم.
رضا بهبودی بازیگر این فیلم سینمایی هم گفت: باعث افتخارم است با آقای لطفی همکاری کردم.
وی افزود: مضمون فیلمنامه مهم است. نه صرفا اینکه نقش اول فیلم باشم بلکه اندیشه فیلم برایم اهمیت دارد.
بهبودی گفت: لطفی را میشناسم و همکاری ما همیشه جذابیت داشته و او همیشه به من لطف داشته است. هنر و هنرمندی فراتر از این است که انجام وظیفه کنم بلکه باید آن را به درستی انجام داد.
سودابه بیضایی بازیگر دیگر این فیلم سینمایی هم دراین نشست گفت: سینمای ما این روزها فقیر شده است. سینما فقط جنبه سرگرمی ندارد بلکه راهی برای جهان بینی است و این فیلم از لحاظ ساختار محتوا و فرم ویژگیهای خوبی دارد.
حمید یراقچیان آهنگساز فیلم سینمایی تعارض نیز گفت: عنصر این فیلم زمان است و در موسیقی فیلم سه عنصر زمانی مختلف و الکترونیک را لحاظ کردم.
وی افزود: درباره موسیقی این فیلم میتوانم یک کتاب بنویسم. کار صدای این فیلم درخشان بود و به همکاران صدابردار خسته نباشید میگویم.
علی گراکویی صدا بردار این فیلم سینمایی نیز گفت: افتخار میکنم این فیلم را صدابرداری کردم. باید صدای فیلم را به صورت احسنت به گوش مخاطب برسانیم. باند صدایی که داشتیم برای یک دوربین مدار بسته بود.
علی علایی منتقد سینما نیز گفت: در این فیلم سینمایی با یک بیمار روانی روبرو هستیم و ترسهای او مطرح است و با جهان موازی روبرو شدیم و زمان چندپاره میشود.