روزهای آینده را باید اوج عملیات روانی رسانههای بیگانه دانست، زیرا به هر ترفندی متوسل خواهند شد تا به زعم خود مانع مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ایرانیها در انتخابات شرکت نمیکنند؛ پرتکرارترین جمله دو ماه اخیر شبکههای ماهوارهای.
در آستانه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران دهها شبکه ماهوارهای و رادیویی در آمریکا و انگلیس محور اصلی خود را موضوع مشارکت مردم ایران در این انتخابات گذاشتهاند.
این شبکهها خیلی سریع جلو رفتند و هدف آخر خود را از همان اول گفتند؛ رای ندادن.
در این خط خبری تلاش عمده این است که بگویند نظام در حل مشکلات مردم به بن بست رسیده و انتخابات و این جناح و آن جناح دیگر فایدهای ندارد.
هر موضوعی نیز محفلی برای شرکت نکردن مردم میشود؛ از ماجرای گران شدن بنزین و آشوب های آبان ماه تا ماجرای هواپیمای اوکراینی و حتی ویروس کرونا.
بعد از اعلام تایید صلاحیتها توسط شورای نگهبان، افراد رد صلاحیت شده بهانه حمله میشوند؛ جریانی که در این چند ماه با تخریب شورای نگهبان تلاش کرد، مشروعیت این نهاد را زیر سوال ببرد اکنون با نامه ضد انقلابها و برخی جریانهای داخلی علیه این شورا ادامه میدهد.
سپس برای زیر سوال بردن جریان دموکراسی در ایران، القای غیررقابتی بودن و تشریفاتی بودن انتخابات و اینکه تکلیف صندلیهای بهارستان از قبل مشخص شده است پیش میکشند تا با این حربه دلسردی تزریق کنند.
شبکههای لندنی و سعودی در این ایام تمرکز خود را روی دو قطبی سازیهای کاذب گذاشتند، دوقطبیهایی که بتواند اختلاف میان نهادها را ایجاد کند تا مشارکت نکردن را پیاده کند.
از نظرسنجیهای جعلی تا القای مشارکت پایین همه و همه میشود پروپاگاندای رسانهای.
و با تکرار اینکه مشارکت در انتخابات مجلس بسیار پایین خواهد بود به هدف نهایی خود برسند.
هدف نهایی این رسانهها و بالا تز از آنها یعنی آمریکاییها این است که بگویند نظام جمهوری ایران مشروعیت مردمی خود را از دست داده است.
این رسانهها میخواهند با پایین بودن مشارکت در انتخابات این نتیجه را القا کنند که مدل مردم سالاری دینی، مدلی شکست خورده و ناکارآمد است.
روزهای آینده را باید اوج عملیات روانی این رسانهها دانست، زیرا به هر ترفندی متوسل خواهند شد تا به زعم خود مانع مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شوند.