بازیگر فیلم روز بلوا گفت: شعیبی تا از یک مسئله اجتماعی میگوید تا ته ماجرا میرود و شجاعت وی در بیان مسائل، من را به روز بلوا آورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای بهروز شعیبی در نشست خبری روز بلوا با اشاره به اینکه جای آقای بابک حمیدیان خالی است درباره ایده این کار گفت: ایده اولیه بر اساس التهابات اقتصادی که چند سال اخیر گریبان گیر جامعه ما شده است به ذهنم رسید و اینگونه نبود که از اول بگوییم میخواهیم درباره روحانی فیلم بسازیم و در مسیر داستان شخصیت عماد شکل گرفت.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا طرح از اوج بود یا از خودتان ادامه داد: طرح، طرح کاملی بود یک روز به سازمان اوج رفتیم و با توجه به اینکه طرح، طرح ملتهبی است دوستان پذیرفتند من در این کار بسیار راحت بودم و دوستان اوج به بهتر شدن کیفیت کار کمک کردند.
آقای شعیبی درباره چرایی قرار دادن یک روحانی به عنوان شخصیت اصلی داستان گفت: من امروز بعد از ۱۰ سال که طلا و مس را بازی کردم معتقدم روحانیت، بخشی از جامعه است و با پوزیشن حکومتی آن کاری ندارم به نظرم باید به این بخش از جامعه پرداخت.
وی در پاسخ به سوالی درباره سارق ۳۰۰ میلیون تومان در فیلم ادامه داد مثل خیلی از اخبار اقتصادی که میخوانیم و به نتیجه نمیرسیم اجازه دهید نگویم چه کسی ۳۰۰ میلیون را برداشت و پدر زن عماد که بود من نتیجه گیری را به شما واگذار میکنم.
آقای شعیبی در پاسخ به سوالی درباره اینکه عماد روحانی سادهای بود یا نه گفت: کدهایی داریم که عماد انسان دقیقی است.
وی افزود: روز بلوا بیش از اینکه ما را به اتفاقات بیرونی دعوت کند به اتفاقات درونی دعوت میکند. عدالت، کلید واژه ما در این فیلم است و عماد به عدالت خود در پیش نماز بودن خود شک میکند.
آقای شعیبی گفت: اگر از دوستان من بود جرعت نمیکردم راجع به آن فیلم بسازم و ممکن است هر کدی در قصه، ما را به یاد کسی در جامعه پیرامونمان بیندازد، اما درباره شخص خاصی نیست.
وی درباره کم بودن میزان شفاف سازی این فیلم نیز افزود: با درام طرف هستیم نه با مقاله. وقتی با درام طرفیم از یک میزان بیشتر وارد پروندهها شویم و برای مخاطب بگوییم مخاطب گیج میشود ما تصمیم داشتیم راجع به روابط آدمها، مشغله درونی و ارتباط بین آنها صحبت کنیم، اما شفافیت بیشتر وظیفه خبر تلویزیون است.
آقای داریوش ارجمند بازیگر این فیلم هم با گرامی داشت یاد سردار سلیمانی و شهدای هواپیمای اوکراینی گفت: از معدود دفعاتی است که در جشنواره حضور پیدا میکنم.
وی افزود: اگر سرتیپی را امثال آن ساخته بودند میگفتید که دیکته شده است؟! شجاعت شعیبی من را به این پروژه کشاند. ما میتوانستیم بنشینیم بخندیم و فیلمهای خنده دار بسازیم. این شجاعت شعیبی است که زنی را به تصویر کشید که به دلیل مشکلات مالی خودش را به آتش کشید.
آقای ارجمند گفت: آقای شعیبی وقتی فیلم اجتماعی میسازد تا ته موضوع میرود.
آقای مهران کاشانی نویسنده این فیلم نیز گفت: به عنوان فیلمنامه نویس فکر میکنم باید درام شکل بدهم. راجع به آدمی نوشتم که به دلیل روحانی بودنش حساسیتها روی آن بالاتر میرود به عقیده ما روحانیت در جامعه ما قدرت دارد.
وی افزود: من بیشتر سعی کردم درام خلق کنم. من اول فکر کردم که مثلا ایشان روحانی نیست من داستان مردی را تصور کردم که روحانی است دچار لغزش میشود و ادامه ماجرا...
خانم لیلا زارع بازیگر فیلم هم گفت: اینکه این داستان سطحی است یا نه جزو اختیارات من نیست.
وی درباره اینکه راحله فیلم بیشتر سمت پدرش است تا همسرش افزود:، چون در فیلمنامه کاراکتر اینگونه بود به نظرم درست بود.
آقای کارن همایونفر درپاسخ به سوالی درباره دلهره آور بودن موسیقی این فیلم گفت: موسیقی فیلم در خود فیلم حل میشود و عمدا به سمتی رفته است که در دل مخاطب دلهره بیاندازد. همان تمی که در کل کار میشنوید در تیتراژ پایانی هم میشنوید.
آقای داریوش ارجمند در جمع خبرنگاران هم با اشاره به اینکه تحریم برخیها، چیزی از جشنواره کم نکرد گفت: الان در شرایطی هستیم که باید از تمام داشته هایمان دفاع کنیم.
وی درباره تحریم جشنواره توسط برخی از سینما گران افزود: من هیچ وقت جشنواره را تحریم نکرده و نمیکنم. البته با تحریم برخی برای جشنواره اتفاقی هم نیفتاد.
آقای ارجمند گفت: از تحریم جشنواره به من چیزی نمیرسد شاید به آن هنرمندان چیزی میرسد.
وی ادامه داد الان در شرایطی نیستیم که از این قبیل کارها انجام دهیم الان باید از همه داشته هایمان دفاع کنیم.
ادامه دارد.