معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح و بهره برداری پروژه زیرگذر تقاطع خیابانهای آزادی و استاد معین در روز دوشنبه، ۱۴ بهمن خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایت شهرداری تهران؛ صفا صبوری دیلمی، افزود: از جهت مسائل فنی، پروژه استاد معین مهمترین پروژه انجام شده در دوره مدیریت شهری فعلی است.
وی با بیان اینکه طول کلی پروژه بیش از ۷۰۰ متر است، گفت: ویژگی این پروژه فعالیت در عمق ۴ متری خیابان آزادی و نیم متری سقف مترو بوده است. یعنی بدون اینکه فعالیت خط ۴ مترو متوقف شود، پروژه در عمق ۴ متری خیابان آزادی، ساخته شده است.
معاون فنی و عمران شهرداری تهران با اشاره به فاصله کم میان خیابان آزادی و مترو، ادامه داد: پروژه زیرگذر استاد معین یکی از سختترین پروژههاست. با رعایت ضوابط مهندسی ایمنی و صنعتی میتوان گفت که تا اتمام پروژه، هیچ حادثهای رخ نداده است.
صبوری دیلمی در مورد ویژگی دیگر این پروژه، بیان کرد: در حال حاضر به دنبال احداث خط عابر و دوچرخه در زیر گذر استاد معین با ارتفاع بالاتر هستیم. این طرح برای اولینبار است که در زیرگذرهای ماشین رو شهر تهران انجام میشود. کارکرد اجرای این طرح تسهیل تردد، کاهش ترافیک و عبور امن شهروندان است. این پروژه داخلی بعد از افتتاحیه زیرگذر به بهره برداری خواهد رسید.
وی در مورد وضعیت ترافیکی منطقه بعد از افتتاح این پروژه، گفت:: به صورت معمول بعد از ایجاد مسیر جدید و تقاطع غیرهمسطح، دسترسیهای محلی تسهیل میشود. علت اصلی تعریف این پروژه، کاهش بار ترافیکی در خیابان آزادی و اطراف آن است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت ایمنی پروژه چگونه است، گفت: درحال حاضر پروژه زیرگذر استاد معین از امنیت بسیار خوبی برخوردار است. سازههای جدید پایتخت در آییننامههای فنی کشور و جهانی از نظر ایمنی قبول میشوند. ضمن اینکه ما ضرایب اطمینان بالاتری را به علت استفاده عمومی در نظر خواهیم گرفت.