مدرس دانشگاه پیشنهاد داد بعد از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی جا دارد موزه مقاومت نیز به نام موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آقای محسن نجفی سولاری مدرس دانشگاه و کارشناس رسانه با حضور در جلسه شورای سیاست گذاری فضای مجازی که عصر روز سه شنبه 24 دی ماه، در سالن شهدای دزفول موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزار شد، گفت: پیشنهاد می کنم نام جدید موزه را به نام موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت مصوب کنید. بعد از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی جا دارد موزه مقاومت نیز به نام موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اضافه شود.
وی تصریح کرد: اخیرا شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای تحت عنوان مسابقه بین المللی برای ساخت یادمان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» اعلام کرد که طی یک مسابقه معماری هنرمندان داخلی و خارجی میتوانند در آن شرکت کنند و یادمانی را برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهید سلیمانی بسازند.
آقای نجفی سولاری گفت: در همین جلسه پیشنهاد می کنم که پس از پایان مسابقه و طراحی، در خواست نمایید تا یادمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مکان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل شود.زیرا طبق گفته رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران احتمال دارد پس از ساخته یادمان، آن را در مسیر بزرگراه «شهید حاج قاسم سلیمانی» نصب خواهد کنند. به نظر بنده این یادمان باید در موزه انقلاب اسلامی نصب شود و نام موزه انقلاب اسلامی به موزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت تغییر یابد.
استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در معرفی نمایشگاه پایان حکومت داعش
معاون فنی مهندسی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی جا دارد علاوه بر رسانه ملی (صداوسیما) و رسانههای مکتوب و الکترونیک، از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، برای تبلیغ نمایشگاه پایان حکومت داعش و فاز اول (موزه مقاومت) استفاده شود.
آقای علیرضا جعفری معاون فنی مهندسی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در سومین جلسه شورای سیاست گذاری فضای مجازی، گفت:در تهیه محتوای ارزشی و معنا دار بهتر است از موشن گرافی، اینفوگرافی، کلیپ، تیزر و تبلیغات گسترده در سطح شهر و مکانهای پر جمعیت نیز استفاده شود.
وی بر استفاده از تمام ظرفیت رسانههای مختلف به ویژه فضای مجازی در معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نمایشگاه پایان حکومت داعش و مرحله اول (موزه مقاومت) تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی جا دارد علاوه بر رسانه ملی (صداوسیما) و رسانههای مکتوب و الکترونیک، از فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، برای تبلیغ و اطلاع رسانی با رویکردی متفاوت در معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به خصوص نمایشگاه پایان حکومت داعش و فاز اول (موزه مقاومت) استفاده کنیم.
معاون موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر حضور حداکثری رسانههای داخلی و خارجی برای پوشش مناسب نمایشگاه پایان حکومت داعش و گام اول (موزه مقاومت) تاکید کرد و خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم علاوه بر خبرنگاران داخلی و خارجی، هر بازدید کننده خودش یک شهروند خبرنگار باشد و بتواند اخبار و اطلاعات موزه مقاومت را برای اطلاع رسانی حداکثری در فضای مجازی تبیلغ کند.
نمایشگاه پایان حکومت داعش به صورت تعاملی و مخاطب محور برگزار شود
نمایشگاه پایان حکومت داعش و فاز اول (موزه مقاومت) باید به صورت تعاملی و مخاطب محور برگزار شود.
شاهید مظفری مدیر کل برنامه ریزی و نظارت معاونت صدا (صداوسیما) نیز با حضور در جلسه شورای سیاست گذاری فضای مجازی گفت: به این معنی که هر مخاطب با وارد شدن به فضای موزه مقاومت بتواند با امکانات و فضای موزه ارتباط برقرار کند و هر بازدید کننده به عنوان یک رسانه جهت تبیلغ و اطلاع رسانی اخبار موجود در نمایشگاه پایان داعش به جامعه عمل کند.
وی افزود: تهیه و توزیع محتوا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باید از جانب مخاطبان و بازدید کنندگان نمایشگاه پایان حکومت داعش و فاز اول (موزه مقاومت) صورت گیرد، در اینصورت در معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین نمایشگاه پایان حکومت داعش و فاز اول ( موزه مقاومت) موفق عمل کرده ایم.